به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید یعقوب موسوی در خطبه های نماز عید قربان شهر زنجان افزود: خداوند باریتعالی همه انسان ها را اعم از عالم و جاهل در مقام آزمایش قرار می دهد.
به گفته وی، هر کدام از انسان ها به همان اندازه ای که ایمان، تقوا، دیانت و انسانیت بالاتری داشته باشند، امتحان آنها سخت تر و مشکل تر می شود.
امام جمعه موقت زنجان گفت: بر همین اساس نیز امتحان انبیا و اولیا الهی دشوار و سخت تر بوده و حضرت ابراهیم(ص) یکی از اولیایی است خداوند وی را به مقام ابتلا آورده است.
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه این پیامبر الهی به تنهایی در مقابل جهل و کفر ایستادگی کرد، یادآورشد: حضرت ابراهیم بنیانگذار جامعه توحیدی محسوب می شود چرا که از 16 سالگی و به تنهایی در مقابل نمرود و نمرودیان ایستادگی کرد و زیر بار ظلم نرفت و موفقیت های بزرگی در راه خدا کسب کرد.
وی ادامه داد: خداوند در عید قربان حضرت ابراهیم(ص) را در میدان امتحان و ابتلا قرار داد و این پیامبر الهی به شیطان پشت کرد و سربلند از خواسته پروردگار بیرون آمد.
امام جمعه موقت زنجان گفت: پشت کردن به شیطان مبارزه با امیال نفسانی، خواسته های شیطانی، نفس اماره، جاه و دنیا طلبی است که باید توسط مسلمانان کنار گذاشته شود.
حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: فقط خداجویی خدا طلبی باید مورد توجه جدی باشد چرا که حضرت ابراهیم(ص) به ما می آموزد با اخلاق، رفتار و گفتار درست و الهی از شیطان متنفر باشیم.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.