همزمان با سیزدهمین روز از ماه رجب و زادروز حضرت علی بن ابیطالب (ع) اولین امام شیعیان و بزرگداشت مقام بلندبالای پدر در بین ایرانیان، روز پدر با تاکیدات فراوان بر معاشرت و به همراه آداب و رسوم خاصی در بین ایرانیان رواج داشت، جمع شدن برادران و خواهران و فرزندان آنان به دور پدران و مادران، شیرین ترین اتفاق این روز بود.

ازدحام و شلوغی در گل فروشی ها و قنادی ها برای یک شب نشینی خانوادگی از دیگر حواشی چنین روزی در بین ایرانیان است.

اما امسال با تاکیدات فراوان برای درخانه ماندن و قرنطینه های خانگی، گرامیداشت پدرانمان در چنین روزی حال و هوایی دیگر دارد چرا که به گفته متخصصان عفونی، ویروس کرونا بیشتر برای افراد سن بالایی که از آنها مراقبت نشود، کسانی که بیماری‌های زمینه ای مزمن دارند مانند افراد مبتلا به دیابت، بیماران دارای نقص ایمنی، بیماران کلیوی و افراد مبتلا به برونشیت‌های مزمن خطر دارد و افراد سالمند به ویژه افراد بالای ۵۰ سال حتی در صورت نداشتن بیماری زمینه‌ای، اگر به بیماری کرونا مبتلا شوند متاسفانه یکی از گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند.

به گفته محققان چینی بالاترین میزان مرگ و میر کرونا در کشورشان در افراد بالای ۸۰ سال سن بوده که حدود ۱۴.۸ درصد گزارش شد است، از همین رو امسال باید برای حفظ سلامتی پدران و مادرانی که دوستشان داریم از این دست بوسی صرف نظر کنیم و برقراری ارتباط تلفنی، برخط و مجازی را جایگزین آن کنیم و این دیدار را به وقت دیگر منتقل کنیم.

این روزها تنهایی که بزرگترین چالش و بحران سالمندی است تنها راه در امان ماندن پدران و مادرانمان از این ویروس نگران کننده است  چراکه حضور افراد در کنار هم شانس انتقال این ویروس را افزایش می دهد.

سالمندان سرمایه های ارزشمندی هستند که در روزهای سخت تر از شیوع کرونا برای حفظ جان فرزندان جانفشانی کرده اند و اکنون فرزندان موظفند علاوه برایجاد یک زندگی سالم برای والدین سالمند خود، به بهداشت روان آنان نیز اهمیت دهند چراکه انتقال اخبار منفی در بالابردن نگرانی و افسردگی در بین این افراد موثر است و موجب کاهش سیستم ایمنی بدن می گردد.

از سوی دیگر پدرانی هستند که دیگر در بین ما نیستند و در خاک آرمیده اند، حضور بر مزارشان در چنین روزی نیز به هیچ وجه از سوی پزشکان و کارشناسان توصیه نمی شود و بنا به گفته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تجمع بر مزار درگذشتگان بزرگترین تهدید برای سلامت بازماندگان است و کاهش ازدحام در این مکان در کنترل این ویروس به مجموعه‌های بهداشتی کمک می کند.

اکنون ۸۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند، تاکنون آزمایش‌ کرونا ۳۱ بیمار در استان مثبت اعلام شده که سه نفر از آنان فوت کرده است.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۶۱ نفر بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۲۷۶ نفر از آنان ترخیص شده اند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور ظهر شنبه پنج هزار و ۸۲۳ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۱۴۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و هزار و ۶۶۹ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.