به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری وب‌دا، دکتر سید«محمد جمالیان» افزود: این پویش در گفتمان سازی و تغییر رفتار سلامت هنگام شیوع بیماری‌های حاد تنفسی می‌تواند کارساز باشد و مشارکت  مردم را در راستای کاهش و کنترل بیماری جلب کند که سرمایه ارزشمندی است.

وی توضیح داد: رعایت اصول بهداشت فردی از محورهای مهم مدیریت بیماری های تنفسی چون انواع آنفلوآنزا و کرونا ویروس  است و این پویش با سطح فراگیری عمومی در تمامی لایه‌های جمعیتی می‌تواند حالت بازدارندگی و کندی فرایند انتقال را رقم بزند و فرهنگ رفتاری را منطبق با مولفه‌های سلامت محور در اقشار مختلف جامعه اصلاح کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: پرسنل و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان نخستین لایه‌های این پویش را با توجه به شیوع کرونا در کشورهای دیگر کلید زده‌اندو انتظار است اقشار مردمی با هدف پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و کاهش میزان شیوع آن در جامعه به این پویش بپیوندند.

دکتر جمالیان  با اشاره به اینکه موردی از کرونا ویروش در کشور و استان گزارش نشده است، تاکید کرد: درخواست از تصمیم سازان و دست اندرکاران استان این است که  با حمایت از این طرح و فرهنگ سازی در جامعه به این کمپین پیوسته و شبکه پیشگیری قوی سلامت محور در بین مردم ایجاد شود.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۴۱ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب ایران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.