به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز شنبه در شورای آموزش و پرورش استان در سالن جلسات استانداری بیان کرد: فرهنگ پژوهش و مطالعه باید در جامعه نهادینه شود و منتظر تخصیص اعتبارات برای انجام مطالعه و پژوهش نمانیم.
وی اظهار داشت: استفاده از شرایط و امکانات موجود برای فعالیت های پژوهشی راهکار اصلی موفقیت است و پژوهش می تواند در هرزمانی انجام شود.
خادمی بیان کرد: با وضعیت موجود منابع مالی راهی جز بهره وری سرمایه وجود ندارد و نباید نبود و کمبود زیرساخت ها را بهانه ای برای سد راه پژوهش کرد.
وی در راستای تجهیز پژوهش سراهای استان افزود: از بودجه سال 98 تامین اعتبار و کمک به پژوهش راها در اولویت قرار می گیرد.
خادمی تاکید کرد: مشکل پژوهش در سطح کشور فقط نبود ساختمان و امکانات فیزیکی نیست بلکه ساختمان ها و تجهیزات زیادی به دلیل بی برنامگی و عدم فرهنگ سازی بدون استفاده هستند.
استاندار لرستان در خصوص دانش آموزان مدارس شبانه روزی بیان کرد: این دانش آموزان مستحق ترین دانش آموزان هستند و باید دستگاه های مربوطه از آنها حمایت کنند.
وی اظهار داشت: با کمک خیرین، دستگاه‎های دولتی و اعتبارات استانی مقداری کمک مالی برای تجهیز آن‌ها اختصاص داده می‎شود.
خادمی تجهیز کتابخانه‎ها، رفاه بیشتر و موضوعات بهداشتی دانش‎آموزان را از جمله مواردی برشمرد و گفت : سرکشی و ویزیت این دانش آموزان توسط دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت مستمر انجام شود.
وی بر ضرورت تهیه کتاب های کمک آموزشی این دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: با انعقاد قرارداد با بنیاد اموزشی قلم چی و استفاده از ظرفیت خیران به ارتقای تحصیلی این دانش آموزان توجه ویژه شود.
خادمی بر ضرورت پوشش کامل دانش آموزان پیش دبستانی استان تاکید کرد و گفت: جمعیت بازمانده در سطح استان شناسایی و احصاء شود و طرح مشخصی برای پئشش این افراد ارائه شود.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه موضوعات مطرح شده در جلسات باید مرتبط با دستورکاهای جلسه باشد اظهار داشت: بیان موارد حاشیه ای باعث ایجاد مباحث حاشیه ای در جلسات می شود و جمعبندی لازم حاصل نمی شود.
وی با بیان اینکه ارزش وقت در جلسات مدنظر باشد و از پراکنده گویی پرهیز شود، ادامه داد: سخنرانی افراد حاصل در جلسه راهکاری برای حل مشکلات موارد دستور جلسه بیان نمی شود و این در حالی است که وقت جلسات اداری است و باید در مورد مسائل مربوطه بحث شود.استاندار لرستان افزود: شورای آموزش و پرورش در سیاست‎گذاری و برنامه‎ریزی برای آموزش‌وپرورش مکلف است و این جلسات باید به صورت منظم برگزار شود.
وی اظهار داشت: به دلیل مشکلات زیرساختی که وجود دارد بخش عمده‎ای از وقت شورا صرف مسائلی در مورد موضوعات زیرساخت‎های فیزیکی و نیازهای تجهیزاتی مدارس می‎شود.
در این جلسه مشکلات دستگاه‎های خدمات‎رسان با مدارس غیرانتفاعی در رابطه با صدور مجوز و هزینه آب‎بها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که هزینه آب‎بهای این مدرسه‎ها که مورد تاکید اداره کل آموزش‌وپرورش هستند به نرخ آموزشی حساب شوند.
همچنین در این جلسه از چهار مربی تربیت بدنی قهرمان استان در مسابقات جهانی و آسیایی تجلیل شد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.