مهرداد سالاری روز چهارشنبه در نشست شهرداران استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن رویدادهایی مانند چهارشنبه سوری و جمعه آخر سال اظهار داشت: شهرداری ها باید تلاش کنند با ارایه هشدارهای لازم از تجمعات و ازدحام جمعیت در این ایام جلوگیری کنند و تدابیر لازم را برای این ایام بیاندیشند و فضاهای آرامستان‌ها را ضد عفونی کنند.
وی تاکید کرد: شهرداری‌ها موظفند برای تمامی پاکبان ها ماسک و دستکش تهیه کنند زیرا این عزیزان در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند.
معاون استاندار کرمانشاه رها کردن دستکش و ماسک‌های آلوده در فضاهای عمومی را عاملی مهم برای انتقال ویروس کرونا دانست و خواهان اجتناب جدی از این کار کرد.

معاون استاندار کرمانشاه با تقدیر از تلاش‌های شهرداران در زمینه ضد عفونی فضاهای عمومی شهرها، اظهار داشت: شهرداران فضاهای عمومی شهرهای تحت مدیریت خود را ضد عفونی کرده‌اند که جای تقدیر دارد.
سالاری تاکید کرد: ضد عفونی مداوم مراکز شلوغ مانند پارک‌ها، پایانه‌های مسافری و ایستگاه‌های تاکسی باید به شکل مداوم انجام شود تا سلامت شهروندان به خطر نیافتد.
وی از انجام هماهنگی های لازم برای تامین مواد ضد عفونی مورد نیاز شهرداری‌ها خبر داد و گفت: سازمان صنعت و معدن برای تامین مواد ضد عفونی موردنیاز شهرداری‌ها اعلام آمادگی کامل کرده است. شهرداری‌ها لیست این نیازها را تحویل این سازمان دهند.
معاون استاندار کرمانشاه یادآور شد: زباله‌گردها در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند و بر همین اساس هماهنگی های لازم برای انتقال آن‌ها به گرمخانه‌های بهزیستی انجام شده‌است و در برخی شهرها این کار انجام شده‌ است.

وی در ادامه اظهار داشت: سال ۹۸ یک سال ویژه و بسیار پرکار بود. در ابتدای سال و در حالی که استان مشغول تکمیل روند بازسازی در مناطق زلزله زده بود، یکباره با بارش‌های سیل‌آسا و ویران‌گر فروردین ماه مواجه شدیم. در ادامه نیز با مناسبت‌ها و رویدادهای مهمی مانند ایام اربعین، اغتشاشات آبان ماه و دغدغه حفظ اموال عمومی و انتخابات اسفند ۹۸ روبرو بودیم.
وی افزود: خوشبختانه در تمامی این رویدادها استان کرمانشاه از یک فرماندهی بسیار هوشمندانه و مدبرانه برخودار بود و با موفقیت این رویدادها را پشت سر گذاشت.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه ادامه داد: در بحران اخیر کرونا نیز با اتخاذ تصمیمات بسیار خوب و به موقع توسط مهندس بازوند استاندار کرمانشاه به عنوان فرمانده بحران در استان، یک سیستم نظارت و پیشگیری و کنترل بسیار خوب در استان شکل گرفته است و خوشبختانه این اقدامات با همراهی و همدلی همه شهروندان دغدغه‌مند کرمانشاهی به خوبی پیش می‌رود.
سالاری گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه یک مجموعه توانمند و دارای امکانات مناسب است و تاکنون توانسته ابعاد مختلف بیماری کرونا را به خوبی مدیریت کند.
وی عنوان کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی تبدیل به مرکز آزمایشگاهی تشخیص کرونا در غرب کشور شده است و جواب آزمایش‌ افراد مشکوک که تا پیش از این ۱۲ روز طول می‌کشید اکنون تنها در چند ساعت مشخص می‌شود.
سالاری یادآور شد: وقوع بحران‌های مانند کرونا نباید بهانه‌ای برای توقف برنامه‌های توسعه‌ای در شهرها باشد و شهرداران تلاش کنند با بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی به روند توسعه شهرها شتاب ببخشند.
به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه تا ظهر سه شنبه (۱۳ اسفند) ۴۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تاکنون آزمایش‌ کرونا ۱۲ بیمار در استان مثبت اعلام شده که ۲ نفر از آنان فوت کرده است.
از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۶۶ نفر بیمار مشکوک به کوئید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۲۱۶ نفر از آنان ترخیص شده اند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تاکنون بیش از هشت هزار و ۵۳۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس بستری شدند که برای پنج هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده و ۲ هزار و ۳۳۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
۷۷ نفر تاکنون در کشور به علت ابتلا به بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است.
تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و ۱۳۱ نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و ۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر بهبود یافته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.