به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: با احتساب ۲ مورد مبتلا به کرونا در روزهای گذشته و تعداد افراد مبتلای جدید در حال حاضر آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در این استان ۹ نفر است.

وی افزود: هم اکنون نیز ۱۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام بستری و قرنطینه هستند که روند خدمات دهی به این افراد جریان دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شهرستان های ایلام، آبدانان و ایوان بیشترین آمار مشکوک به بیماری کرونا را به خود اختصاص دادند که البته دلایل آن باید بررسی شود.

دکتر کریمیان افزود: در این راستا باید کنترل و نظارت بر مبادی ورودی شهرها با دقت بیشتر و برنامه ریزی بهتر و همچنین همکاری دستگاه های ذیربط افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: از عموم مردم استان تقاضا داریم توصیه‌های بهداشتی در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا را جدی بگیرند.

دکتر کریمیان با بیان اینکه مردم اصول بهداشتی و شستن مرتب دستها را رعایت کنند، یادآور شد: مردم باید از ورود به اجتماعات غیرضروری اکیدا خودداری کرده، حتی المقدور در خانه های خود مانده و اطلاعات و اخبار مربوط به این موضوع را فقط از طریق ستاد اطلاع رسانی مبارزه با کرونای استان پیگیری کنند.

 ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.