بهزاد رحیمی نژاد شامگاه دوشنبه اظهار کرد: الکل کشف شده، در بین بیمارستان ها و درمانگاه های شهرستان تالش در حال توزیع است و بازرسی از داروخانه ها، واحدهای فروش تجهیزات پزشکی و اقلام غذایی ادامه دارد.

وی افزود: با گرانفروشان ماسک و مواد ضدعفونی کننده، برخورد قانونی می شود و در روزهای گذشته برای صاحبان ۲ داروخانه به اتهام گرانفروشی ماسک و اقلام بهداشتی پرونده تشکیل شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی تالش ادامه داد: تعدادی از مطب ها و مراکز بهداشتی و درمانی که خودسرانه تعطیل شده بود، با پیگیری و تذکرات لازم بازگشایی شد.

وی از شهروندان خواست گرانفروشی ماسک، مواد ضدعفونی و تجهیزات پزشکی، بهداشتی و غذایی را به شماره ۴۴۲۴۶۶۵۴-۰۱۳ اداره تعزیرات حکومتی یا به سامانه ۱۲۴ صنعت، معدن و تجارت تالش گزارش کنند.

رحیمی نژاد همچنین از کشف بیش از ۱۲۰ هزار عدد انواع ماده محترقه چینی در تالش و معدوم سازی آنها با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان خبر داد.

به دنبال شیوع ویروس و بیماری کرونا، تقاضا برای مواد ضدعفونی کننده و ماسک افزایش یافته و نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی برخورد با محتکران این کالاها را در دستور کار قرار داده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.