محبت جمالی نیا روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بازدید و نظارت از خبازی های سطح شهرستان با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت، بازرسان اصناف و شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهارداشت: در مجموع از ۲۸ نانوایی فعال در شهرستان سرپل ذهاب و نحوه خدمات رسانی آن ها به مردم بازدید شد که در این زمینه چهار واحد متخلف شناسایی شدند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: نظارت و بازرسی ها بر بازار شهرستان و واحدهای صنفی ادامه دارد و این بازرسی ها در راستای رعایت موازین بهداشتی و جلوگیری از سرایت ویروس کرونا در شهرستان انجام می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون موردی از بیماری کرونا ویروس در سرپل ذهاب مشاهده نشده و اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با این بیماری نیز انجام شده است.

دکتر مازیار طهماسبی افزود: شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب با آمادگی کامل در حال انجام اقدامات پیشگیرانه است که مهمترین آن آمادگی کامل پرسنل درمانی و لغو مرخصی ها و تجهیز و آماده سازی اتاق ایزوله تنفسی است.  
وی اظهارداشت: دادن آگاهی های لازم به مردم از طریق چاپ و نصب بنر و توزیع دفترک در بین مدارس و در سطح شهر از مهمترین اقدام های شبکه بهداشت در زمینه آگاه سازی مردم و فرهنگسازی و آموزش لازم برای پیشگیری با این بیماری است.
وی ادامه داد: تاکنون ۲ جلسه پدافند غیرعامل شهرستان با موضوع مقابله با بیماری کرونا ویروس برگزار شده و چهار جلسه داخلی نیز با حضور کارشناسان و متخصصان در شبکه بهداشت و درمان شهرستان تشکیل شده است.
طهماسبی گفت: درخواست ماسک بهداشتی به اندازه کافی انجام شده و تا ۲ روز آینده ماسک به اندازه کافی وارد شهرستان خواهد شد ولی اکنون استفاده از ماسک برای تمام مردم ضروری نیست.
رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب به مردم توصیه کرد که از خوردن غذاهای طبع سرد خودداری کرده و غذاهای با طبع گرم و حاوی ویتامین ث به خصوص مرکبات مصرف کنند تا بدن آن ها در برابر این بیماری مقاوم شود.
وی همچنین از تعطیلی اماکن عمومی ورزشی شهرستان خبرداد و گفت: کلیه سالن های ورزشی، باشگاه های بدنسازی و استخرهای شنا درسطح شهرستان تعطیل شده و تمام مرغ فروشی ها و قصابی های بدون مجوز سطح شهرستان نیز با دستور دادستانی پلمب خواهد شد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.