حبیب بنی رستم روز پنجشنبه اظهار کرد:  قصابی متخلف در روستای غلام محله آستارا به کشتار غیرمجاز دام اقدام می کرد و امروز توسط ماموران شبکه دامپزشکی شناسایی و لاشه گاو به وزن ۸۰ کیلوگرم، به علت بیماری حاد عفونی ضبط و معدوم شد.

وی بیان کرد: کشتار دام در آستارا به علت نبود کشتارگاه، غیرمجاز است و دامداران و قصابان باید دام های خود برای ذبح به شهرستان های دارای کشتارگاه صنعتی منتقل کنند.

بنی رستم گفت: ۱۷۱ کیلوگرم گوشت گوسفند نیز روز گذشته به علت حمل غیرمجاز و بدون مجوز قانونی، توسط عوامل انتظامی ایست بازرسی قلعه کشف و ضبط شد.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا ادامه داد: این محموله با یک دستگاه سواری پژو از اردبیل به مقصد رستوران های آستارا حمل می شد و فرآورده های خام دامی باید در خودروهای یخچال دار حمل شود.

 وی بیان کرد: چهار مامور دامپزشکی هر صبح و عصر از قصابی ها، مرغ فروشی ها و مراکز عرضه ماهی و لبنیات بازدید می کنند و علاوه بر گشت های مستقل، با همکاری شبکه بهداشت و درمان و اداره های صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف گشت های مشترک نیز دایر است.

آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان واقع شده است و دامداران این شهرستان ۱۸ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و ۱۶ هزار راس گوسفند و بز را به روش سنتی و نیمه سنتی نگهداری می کنند و ۴۹ واحد قصابی در آن فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.