به گزارش خبرنگار ایرنا حبیب بنی رستم رئیس شبکه دامپزشکی بندر آستارا روز چهارشنبه در حاشیه امحاء گوشت فاسد در شبکه دامپزشکی آستارا گفت: این گوشت ها در روزهای گذشته از 15 مرکز عرضه فرآورده خام دامی و غذاخوری بین راهی کشف شد و شبکه دامپزشکی علاوه بر گشت مستقل، با اداره های شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف گشت های مشترک اجرا می کند.
وی اضافه کرد: مواد غذایی غیربهداشتی، موجب بیماری های مسری از قبیل آنفلوانزا و عفونت دستگاه گوارشی می شود و فروش مرغ و اردک محلی زنده و پرکنده غیر بهداشتی ممنوع است.
بنی رستم بیان کرد: از اول تا 20 فروردین هفت هزار و 500 راس گوسفند و بز در روستاها علیه تب برفکی واکسینه شدند و کانون بیماری مشاهده نشد.
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا یادآور شد: مهمترین راه انتشار تب برفکی، انتقال مستقیم از طریق تماس دام آلوده با دام حساس است و تب، آب ریزش دهان، بی اشتهایی و لنگیدن از علایم آن در گاو و گوسفند است.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و دامداران این شهرستان، 18 هزار و 500 راس گاو و گوساله و 16 هزار راس گوسفند و بز را نگهداری می کنند.

**ماموران بهداشت تالش 12 واحد صنفی متخلف را تعطیل کردند
مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش از تعطیلی 11 واحد نانوایی به علت استفاده از جوش شیرین و یک واحد شیرینی پزی به دلیل تخلف بهداشتی در فروردین ماه جاری خبر داد.
حسین نعمتی عصر چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: جوش شیرین برای سلامتی مضر است و در ماه جاری، 38 واحد صنفی به علت استفاده از آن یا تخلف بهداشتی شناسایی و به مراجع قضایی تالش معرفی و 82 کیلوگرم گوشت فاسد از بازار کشف و امحاء شد.
وی افزود: در راستای تامین سلامت غذای مردم، دو هزار و 150 بار از مراکز تهیه و توزیع غذا و 371 بار از اقامتگاه های عمومی بازدید و آب آشامیدنی، بیش از دو هزار و 400 بار و استخر شنا 22 دفعه کلرسنجی شد.
نعمتی ادامه داد: هفت شکایت مردمی از تخلفات بهداشتی کسبه و بازار از طریق سامانه رایگان 190 وزارتخانه متبوع دریافت شده و 62 بار نیز شهروندان و گردشگران برای شکایت به ماموران بهداشت یا شبکه بهداشت و درمان تالش مراجعه کرده اند.
شهرستان گردشگرپذیر تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124 /7105/ 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.