هدایت حاتمی عصر سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: این شهرک از سال گذشته بلاتکلیف است از این رو باید هرچه زودتر ساماندهی شود.
وی با بیان اینکه این شهرک در اطراف روستای «سمنگان» شهرستان صحنه قرار دارد، افزود: تاکنون چند شرکت در این شهرک فعالیت خود را آغاز کرده اند اما با توجه به اینکه جزء بدهکاران بانکی محسوب می شوند کار آنها نیمه‌کاره رها شده است.
معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زمین‌های این شهرک اکنون بدون استفاده رها شده است، گفت: تمام ادارات مربوطه و بانک ها باید در زمینه تعیین تکلیف این شهرک پیگیری لازم را داشته باشند.
حاتمی افزود: دستگاه های اجرایی استان باید از تمام توان خود در راستای رفع موانع تولید استفاده کنند.
وی با بیان اینکه کرمانشاه با معضل بیکاری روبه رو است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای اشتغالزایی در استان جذب سرمایه گذاری و رونق تولید است.
معاون استاندار کرمانشاه یادآور شد: باید روند سرمایه گذاری را در استان کرمانشاه تسهیل کنیم تا بتوانیم سرمایه گذاران را جذب کنیم.
حاتمی ادامه داد: کرمانشاه دارای زیرساخت های بسیاری در بخش های صنعتی، کشاورزی و صنعتی است که باید به خوبی از آنها استفاده کرد.
وی با اشاره به نرخ پایین تورم در استان گفت: کرمانشاه در جایگاه ۲۷ کشور قرار دارد و جزء استان های ارزان‌ محسوب می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه یادآور شد: ستادهای سرمایه گذاری را در دستگاه‌های کلیدی راه اندازی کرده ایم تا صدور مجوزهای سرمایه گذاری به کمتر از ۲ هفته برسد.
به گفته حاتمی، صدور مجوزهای ساخت و ساز برای سرمایه گذاران نیز تا پایان سال جاری زیرنظر این ستادها درخواهند آمد.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در تابستان امسال ۱۴.۴ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

گفته می شود بیش از ۱۵۰ هزار نفر بیکار هم اکنون در استان کرمانشاه وجود دارد که هرسال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به آنها اضافه می شود.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.