هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در نشست شورای مهارت آموزی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: می‌خواهیم سالانه حدود سه درصد نرخ بیکاری استان‌ را کاهش دهیم تا به میانگین کشور برسیم.
وی با اشاره به اینکه با جمعیت بیکار به جا مانده از سال های قبل روبه رو هستیم، گفت: سالانه هفت هزار نفر نیروی کار جدید به آمار بیکاران کرمانشاه اضافه می شود و احتمال ریزش آمار مشاغل موجود نیز وجود دارد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه همه دستگاه ها باید در زمینه اشتغالزایی فعالیت کنند، گفت: از دانشگاه ها توقع داریم که افراد را فنی تر و کاربردی تر آموزش دهند.
بازوند به نقش فنی و حرفه ای در رفع معضل بیکاری اشاره کرد و گفت: در زلزله آبان ۹۶ دیدیم‌ که بسیاری از افراد صاحب مهارت از استان های دیگر به کرمانشاه می آمدند و ما با کمبود نیروی ماهر روبه رو بودیم؛ این موضوع باعث شد که نتوانیم‌ از تمام ظرفیت ها اشتغالزایی زلزله در استان به خوبی استفاده شود.
وی ادامه داد: بین قصرشیرین و نفت شهر ۱۵ هزار هکتار زمین از سامانه گرمسیری را داریم که می توانیم در اختیار دانش آموختگان دانشگاهی قرار دهیم اما استقبال چندانی از آن نمی شود؛ این موضوع می تواند ناشی از کمبود مهارت فارق التحصیلان حوزه کشاورزی باشد.
نماینده ارشد دولت، کرمانشاه را استانی ثروت دانست و گفت: ما ۶ مرز رسمی با کشور عراق داریم که روزانه یک هزار و ۵۰۰ کامیون از آنها صادرات انجام می شود.
بازوند تصریح کرد: نیاز به متخصصان حوزه اقتصادی و صادرات هستیم‌ که بتوانیم‌ از ظرقیت های این مرزها به خوبی استفاده کنیم.
وی پیشنهاد داد که در سال ۹۹ این‌ آمادگی وجود دارد که همکاری هایی در زمینه استفاده بهتر از ظرفیت های فنی و حرفه ای استان داشته باشیم. 
نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در پاییز امسال ۱۶.۳ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

گفته می شود بیش از ۱۵۰ هزار نفر بیکار هم اکنون در استان کرمانشاه وجود دارد که هر سال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به آنها اضافه می شود.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.