امام جمعه بوشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت 6 مردادماه روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای گفت: در این راستا باید کارگران، تکنسین و مهندسان ماهر متناسب با ظرفیت های صنعتی استان آموزش های مهارتی را فراگیرند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: جوانان باید در عرصه فنی برنامه ریزی دقیق و متناسب با ظرفیت های استان داشته باشند تا زمینه اشتغال آنها هموار شود.

وی ادامه داد: در این زمینه اداره کل فنی و حرفه ای استان بوشهر باید با مطالعه، حرفههای مورد نیاز استان را برای سال های آینده شناسایی کند.

صفایی بوشهری یادآور شد: وزارت  نفت و نیروگاه اتمی نیز باید براساس تفاهمنامه منعقد شده آموزش های لازم را به جوانان استان ارائه دهند تا در هنگام نیاز از ظرفیت آنها در استخدام ها استفاده شود.

امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به محدودیت ظرفیت اشتغال اداری توسعه مهارت‌های فنی و حرفه ای و تربیت کارآفرین باید در دستور کار برنامه ریزان عرصه اشتغال باشد.

وی تاکید کرد: جغرافیای کرانه ای استان بوشهر سراسر ثروت است و با چنین ظرفیتی استان بوشهر نباید حتی یک نیروی بیکار داشته باشد.

صفایی بوشهری گفت: شماری از روستاهای نوار ساحلی تنگستان و شهرستان های دشتی و دشتستان در زمینه تامین آب آشامیدنی با کمبود جدی روبه رو هستند.

وی افزود: مسئولان استان در زمینه حل مشکل کم آبی گام‌های موثری برداشتند و  انتظار می رود برای حل مشکل آب آشامیدنی روستاهای مناطق یاد شده نیز تلاش کنند.

صفایی بوشهری عنوان کرد: برخی از روستائیان برای تهیه مخزن ذخیره آب با مشکل مالی روبه رو هستند که در این زمینه دهیاری ها و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد باید برنامه ریزی جدی داشته باشند.

وی همچنین با گرامیداشت پنج مرداد 1358 سالروز اقامه نخستین نماز جمعه انقلاب اسلامی گفت: نماز جمعه منشا تقویت بصیرت دینی و سیاسی و همچنین زمینه رشد و تعالی انسان هاست.

صفایی بوشهری بیان کرد: نماز جمعه پس از انقلاب به‌خوبی احیا شده و منشا خدمات شایانی برای نظام جمهوری اسلامی شده است.

7212/6047/6045

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.