مهدی محمدی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خمین افزود: برای تعمیر مدارس به 140 هزار متر مربع ایزوگام با برآورد هزینه 800 میلیون ریالی نیاز است و ضمن اینکه سرویس های بهداشتی و وسایل گرمایشی نیز باید تعمیر شوند.
وی ادامه داد: 85 مدرسه از 270 مدرسه در شهرستان، به تجهیزاتی از جمله رایانه، وسایل آزمایشگاهی و برد هوشمند نیاز دارند.
مدیر آموزش و پرورش خمین بیان کرد: امسال یک میلیارد و 470 میلیون ریال از اعتبارات استانی، سه میلیارد ریال اعتبارات نفت و گاز و 25 میلیارد ریال از اعتبارات متوازن برای توسعه فضای آموزشی خمین مصوب شده است.
وی با اشاره به بدهی یک میلیارد ریالی آموزش و پرورش خمین در حوزه حامل های انرژی گفت: فروش زمین های بدون استفاده آموزش و پرورش و کمک خیران راهکارهای درآمدزایی آموزش و پرورش است.
مدیر آموزش و پرورش خمین با بیان اینکه پایه دوازدهم نظام آموزشی امسال برای اولین بار اجرا می شود، افزود: 6 مدرسه در روستاهای شهرستان پایه دوازدهم ندارند که این موضوع باید در سطح شهرستان به اولیای دانش آموزان اطلاع رسانی شود.
وی تصریح کرد: اکنون یک هزار و 500 دانش آموز در خمین آمادگی ورود به مقطع متوسطه اول در مدارس نمونه دولتی را دارند.
فرماندار خمین نیز در این نشست با اشاره به هفته ملی مهارت گفت: هزینه های جامعه باید برای علمی که توان تبدیل به ثروت دارد، صرف شود.
احمد طهرانی افزود: جامعه با حمعیت زیادی از دانش آموزان نظری رو به رو است که توانای انجام کارهای تخصصی را ندارند.
وی ادامه داد: برای گرایش خانواده ها و دانش آموزان به ادامه تحصیل در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای و کار و دانش، فرهنگ سازی نیاز است.
دبیر مجمع خیران مدرسه ساز نیز در این نشست گفت: خیران خمین احداث پنج مدرسه و مشارکت در ساخت پژوهش سرای دانش آموزی را در این شهرستان متعهد شدند.
علی محمد حاتمی افزود: خیران در جشنواره خیرین مدرسه ساز خمین، یک میلیارد ریال مشارکت نقدی کردند و ساخت 50 کلاس و سرویس بهداشتی در مدارس روستایی را متعهد شدند.
16هزار و 500 دانش آموز در 222 آموزشگاه شهرستان خمین اشتغال به تحصیل دارند.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.