رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با حضور در البرز در آیین کلنگ زنی احداث 2 سوله کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرج، شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، ابراهیم صالحی در نشست خبری امروز ، دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور دانست و افزود: این دانشگاه بالغ بر 173 دانشکده و آموزشکده در کل کشور فعالیت می کند و در150 رشته بیش از 200 هزار دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل بوده که 70 درصد آقا و 30 درصد خانم هستند.

وی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تربیت تکنسین در تولید و اشتغال نیز کمک می کند و دانشجویان مستقیم به بازار کار معرفی می‌شوند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با عنوان اینکه به واسطه تدریس دروس عملی، 70 درصد دانشجویان این دانشکده مستقیم وارد کار می شوند، تصریح کرد: دانشکده فنی و حرفه ای نقش مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی، اشتغال و تولید ایفا می کند. 

وی به دریافت مجوز  330 رشته کارشناسی ناپیوسته اشاره کرد و گفت: باید در این دانشگاه با اضافه شدن رشته  تحصیلی به تعداد دانشجوبان نیز اضافه کرد و در کنار این تغییر به داشتن مربی و اساتید مجرب همت گمارد.

صالحی به بین المللی نشدن آموزش عالی به عنوان یک نیاز اشاره کرد و گفت: این موضوع در دستور کار وزارت علوم است، چراکه کشور ما از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است.

صالحی وجود خوابگاه در کنار بعضی از آموزشگاههای دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایط خوب خوابگاه‌ها، نیاز است که برخی از آن‌ها تجهیز و بازسازی شود.

در پایان، کلنگ احداث 2 کارگاه‌ آموزشی دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرج به زمین زده شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.