به گزارش ایرنا، علی اوصانلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هفته مشاغل را فرصت مناسب برای بازدید دانش آموزان از کارگاه ها و آشنایی با مشاغل مختلف در جامعه خواند و افزود: یکی از عوامل فراگیر نشدن مهارت آموزی، اشتیاق کاذب خانواده ها برای ادامه تحصیل فرزندان در آموزش عالی، پس از گذراندن دوران متوسطه و نتیجه نهایی آن روند رو به رشد فارغ التحصیلان بیکار فاقد مهارت است.
وی اظهار کرد: اشتغال نیازمند دو مولفه وجود فرصت شغلی که از طریق انباشت پس اندازها و سرمایه گذاری بوجود می آید و وجود نیروی انسانی ماهر و توانمند است که بخش قابل توجهی از این مؤلفه با آموزش جوانان بیکار جویای کار و همچنین ارتقای مهارت کسانی که در بازار کار حضور دارند در کارگاه های آموزش فنی وحرفه ای ایجاد یا تکمیل می شود.
اوصانلو علت بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را نبود پیش بینی های لازم برای فراگیری مهارتهای مورد نیاز مشاغل در برنامه ریزی های آموزشی و آموزش عالی دانست و خواستار هدایت دانش آموزان و دانشجویان به سمت کسب مهارتی شد.
وی تصریح کرد: در مقایسه با آموزشهای کلاسیک متداول، به یقین احتمال اشتغال در بازار برای کسانی که در مراکز آموزش فنی و حرفه ای مهارتهای حرفه ای و شغلی را کسب می کنند بسیار بالاتر بوده و آنان می توانند پس از کسب مهارتهای لازم اقدام به کارآفرینی کنند و یا نزد کارآفرینان مشغول به کار شوند.
اوصانلو آموزش رشته های شغلی مورد نیاز را یکی از ضرورتهای ایجاد اشتغال در این شهرستان برشمرد و افزود: سال 96 به میزان 841 نفر دوره، معادل 154 هزار نفر ساعت در کارگاه ثابت، تعداد 495 نفر دوره ، معادل 90 هزار نفر ساعت در کارگاه های روستایی و همچنین به میزان 200 نفر دوره، معادل 40 هزار نفر ساعت در کارگاه شعب شهری در این مرکز به افراد آموزش داده شده است.
به گزارش ایرنا، به منظور هدایت صحیح دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی و آماده کردن آنان برای تحصیلات عالی یا ورود به بازارکار متناسب با استعداد، توانایی، علاقه و رغبت ایشان همچنین با توجه به امکانات و نیازهای جامعه و شرایط جدید طرح طبقه بندی مشاغل، ضروری است دانش آموزان برای طرح ریزی مناسب شغلی با مشاغل موجود درجامعه آشنا شوند و بتوانند تصمیم گیری مناسبی درخصوص انتخاب رشته تحصیلی، حرفه وشغل مناسب براساس استعداد و توانایی خود داشته باشند.
هفته معرفی مشاغل، که هفته اول اردیبهشت هر سال برگزار می شود، فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی بامشاغل گوناگون و لزوم آنها در جامعه آشنا شوند.
مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مطهری شهرستان طارم در سال 1386 به صورت دو منظوره تاسیس شد. این مرکز در بخش ثابت دارای 8 کارگاه آموزشی است که حرفه های متنوعی متناسب با نیازهای شغلی شهرستان در آنها آموزش داده می شود.
9886/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.