محمد انصاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون پشت میزنشینی به یک فرهنگ و از جمله آروزهای اصلی جوانان برای دستیابی به شغل مورد نظر تبدیل شده و دیگر مشاغل مغفول مانده است.
وی اظهار کرد: متاسفانه وجود فرهنگ نادرست در خانواده ها مبنی بر تحصیل فرزندان در مشاغل خاص همانند پزشکی و مهندسی موجب شده مشاغل و حتی کسب مهارت های دیگر مورد بی مهری قرار گیرد.
انصاری افزود: بر این اساس باید تمامی ظرفیت ها را مورد سنجش قرار داد و از طرفی همه رسانه های جمعی در ارتباط با معرفی مشاغل و فرهنگ سازی آن بیش از گذشته اطلاع رسانی کنند.
وی بیان کرد: یکی از راهکارهای موثر در فرهنگ اشتغال این است که می توان از همان دوران کودکی یک مهارت خاص را آموزش داد که تحقق این امر مهم، آینده شغلی را تامین خواهد کرد.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان داد: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ سازی و مهارت آموزی آسیب های ناشی از آن و انجام هزینه های چند برابر را به مراتب کاهش می دهد و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: بر این اساس باید آموزش مهارت های شغلی، حرفه ها و مشاغل مرتبط را باید با هم در نظر گرفت و در این میان هدایت شغلی صحییح می تواند آینده خوبی را ترسیم کند.
انصاری خاطر نشان کرد: ثروت های خدادادی مختلفی در بخش های مختلف استان زنجان وجود دارد که برنامه ریزی صحیح و بهره برداری لازم می تواند به رشد و پویایی بویژه در حوزه اشتغال منتهی شود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته به 13 هزار و 679 نفر معادل یک میلیون و 999 هزار و815 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان زنجان ارائه شد.
هم اکنون این اداره کل چهار مرکز آموزشی فنی و حرفه ای فعال در زنجان دارد.
بر این اساس 135 آموزشگاه آزاد در سطح استان زنجان در هر 2 حوزه برادران و خواهران در 44 رشته فعالیت می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.