احمد طهرانی روز چهارشنبه در بازید از برخی صنایع در شهرک صنعتی افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارات استانی و متوازن برای احداث معابر، تامین آب، گاز و برق در یک شهرک و 2 ناحیه صنعتی فعال در این شهرستان تخصیص داده شده است.
وی اظهارکرد: دولت تدبیر و امید برای توسعه صنعت در زادگاه معمار کبیر انقلاب امتیازاتی به خمین داده که سبب تحول بخشی در صنعت می شود.
وی ادامه داد: امتیاز معافیت مالیاتی 13 ساله صنعتی و کاهش قیمت زمین در شهرک و نواحی صنعتی برای کاهش محرومیت، بیکاری و کاهش درآمد اقتصادی، مشوق موثری از سوی دولت تدبیر و امید بود که توانست به توسعه صنعت خمین شتاب بخشد.
طهرانی افزود: قیمت زمین در شهرک صنعتی از 570 هزار ریال به 200 هزار ریال کاهش یافته ضمن اینکه سرمایه گذار یک سوم بهای زمین را می پردازد و بقیه را با بهره برداری از واحد صنعتی، و تولید ثروت پرداخت می کند.
وی ادامه داد: برخی صنایع این شهرستان به دلیل نبود زیر ساخت برق یا کمتر از ظرفیت فعالیت می کنند و یا تاکنون در مدار تولید قرار گرفتند.
طهرانی افزود: مهمترین مشکل این شهرستان بیکاری است و استفاده از نیروی کار بومی در واحد های صنعتی می تواند در کاهش نرخ بیکاری شهرستان موثر باشد.
فرماندار خمین با تاکید بر لزوم توسعه واحد های صنعتی افزود: نیاز سنجی و تربیت نیروی کار با تخصص مورد نیاز صنایع توسط مرکز فنی و حرفه ای شهرستان جهت توسعه اشتغال در واحد های صنعتی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
در این بازدید در خصوص مشکلات برق، آب و تسهیلات ارزان قیمت برای افزایش سرمایه در گردش و رونق تولید واحدهای صنعتی بحث و تبادل نظر شد.
150واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در خمین فعال است که حدود 2 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.