مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا کنگاور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هماهنگی پایگاه ملی معبد آناهیتا با آموزش و پرورش شهرستان کنگاور، دانش آموزان رشته عکاسی در متوسطه دوم از معبد آناهیتا بازدید و از آن عکاسی کنند. 
مرتضی گراوند افزود: امروز نخستین گروه از دانش آموزان دختر اقدام به عکاسی از نقاط مختلف معبد آناهیتا با تاکید بر جزییات سرستون ها و پایه ستون های معبد آناهیتا کردند. 
مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا با تشریح هدف اجرای این برنامه تصریح کرد: برای اینکه معبد آناهیتا را بیشتر به مردم ایران و جهان بشناسانیم نیاز هست تا برنامه هایی از این دست برگزار شود و ما از همه کسانی که دستی بر آتش این دست هنرها دارند دعوت می کنیم تا به این معبد بیایند و از نزدیک شکوه این معماری سنگی را به تصویر بکشند. 
گراوند در پایان اظهار داشت: به طور قطع هنر عکاسان با هیچ چیزی قابل معاوضه و مقایسه نیست چون کاری که عکاسان انجام می‌دهید ثبت فرهنگ و تاریخ است و در حقیقت انتقال‌دهنده فرهنگ و تاریخ و تمدن از نسلی به نسلی دیگر هستند.
معبد آناهیتا که بزرگترین تک بنای سنگی کشور است، برخی قدمت آن را به دوران اشکانی و عده ای نیز دوران ساسانی می دانند.
کنگاور با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد. این شهرستان ۱۲۰ اثر تاریخی و طبیعی ثبت ملی و بیش از ۱۰۰ اثر واجد شرایط حفاظت دارد. 
وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است. 
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است. 
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.