به گزارش ایرنا، جنوب استان کرمان یک سوم مساحت پهناورترین استان کشور را به خود اختصاص داده و در این بین عمق جغرافیایی، پراکندگی جمعیت و نبود توازن در برخورداری از امکانات موجب محرومیت این منطقه شده اما حضور موسسات خیریه در کنار فعالیت‌های دولتی، می‌تواند در کاهش محرومیت‌ها تاثیرگذار باشد.

این منطقه غنی و پر استعداد به دلیل برخی بی‌مهری‌ها، همچنان در بسیاری از حوزه‌ها، کم‌برخوردار بوده و فاصله زیاد آن از مرکز استان در کنار پدیده‌هایی همچون خشکسالی، سرزمین مستعد جنوب کرمان را به یکی از محروم‌ترین مناطق ایران تبدیل کرده است.

پراکندگی روستاها و گرمای ۵۰ درجه‌ جنوب کرمان شاید یکی از عوامل اصلی کم‌برخورداری اهالی این منطقه باشد، اما حقیقت این است که محرومیت در این نقطه از کشور به حدی زیاد است که تلاش‌های دولت، نمود آنچنانی پیدا نمی‌کند، جنوب کرمان در بحث زیرساخت‌ها با کمبودهای متعددی مواجه بود و این دولت اعتبارات زیادی برای رفع این کمبودها هزینه کرده اما باید توجه داشت که بخش خصوصی، ظرفیت خوبی برای محرومیت‌زدایی به شمار می‌رود پس معرفی نهادهایی که به صورت خودجوش برای توسعه این دیار به میدان آمده‌اند می‌تواند موجب ایجاد انگیزه و تشویق سایر بخش‌های خصوصی برای ورود به چنین مناطقی باشد. 

حمایت از دانش‌آموزان مستعد در جنوب کرمان 

مدیر خیریه دارالاکرام در جنوب کرمان گفت: این موسسه قصد دارد تا پایان سال جاری هزار دانش‌آموز بی‌سرپرست و یا  بدسرپرست با وضعیت مالی نامناسب اما سختکوش و درس‌خوان را تحت پوشش خود قرار دهد.

حسین افشار افزود: این موسسه تاکنون از بین یکهزار و ۴۵۰ دانش‌آموز با بررسی و تحقیق دقیق، ۳۰۰ دانش‌آموز را برای حمایت انتخاب کرده و در این مسیر برای هر دانش‌آموز، یک مددکار انتخاب می‌کند تا وضعیت زندگی آن را در نظر گرفته و با رفع موانع رشد، زندگی بهتری را برای دانش‌آموز فراهم کند.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های مشاوره برای خانواده دانش آموزان در زمینه خود باوری و عدم حس نیازمند بودن از برنامه‌های اصلی این موسسه است.

افشار اظهار داشت: تمام کمک‌های موسسه به دانش آموزان، تحت برنامه‌های تشویقی است تا دانش‌آموز حس صدقه گرفتن نداشته باشد و احساس کند دریافت هرگونه پرداخت نقدی، سبد کالا، لوازم‌التحریر و غیره به دلیل رشد و پیشرفتش است.

حفظ کرامت انسانی اولویت موسسه فرهنگی دارالاکرام

مدیر موسسه فرهنگی دارالاکرام گفت: حفظ کرامت انسانی و شان دانش‌آموزان اولویت اصلی و مهم این موسسه است تا هیچ مددجویی احساس حقارت نکند.

مصطفی میراحمدی افزود: اولویت اصلی و خط قرمز موسسه برای این دانش‌آموزان حفظ کرامت انسانی و شان آنها است که این روزها کمتر در فعالیت‌های اجتماعی به این مورد پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: این موسسه با برگزاری کلاس های نقاشی، ورزشی، قرآن، زبان، موسیقی، بازیگری، فن بیان، کامپیوتر، طراحی و عکاسی سعی دارد برای آینده ایران، فرزندانی در خور نام وطن زیر نظر مشاوران تحصیلی و خانواده تربیت کند.

میراحمدی اظهار داشت: موسسه فرهنگی دارالاکرام تهیه بسته‌های آموزشی، لوازم التحریر، سبد کالا و البسه را در مناسبت‌های مختلف برای دانش‌آموزان در نظر گرفته است.

اقدامات موسسه فرهنگی دارالاکرام قابل تحسین است

شهروند اهل رودبار جنوب با بیان اینکه اقدامات موسسه فرهنگی دارالاکرام قابل تحسین است، گفت: حجم بالای محرومیت از یک سو و نبود برنامه‌ریزی مناسب و  محدود بودن منابع دولتی از سوی دیگر، آینده کودکان محروم منطقه جنوب کرمان را مبهم کرده ولی در این بین فعالیت موسسه‌های خیریه، کورسویی از امید را برای کودکان این منطقه به وجود آورده است.

علی راوند افزود: موسسه فرهنگی دارالاکرام در مدت کوتاه فعالیت خود از بهمن ماه سال گذشته توانسته عملکرد قابل قبولی را در جنوب کرمان به نمایش بگذارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.