علیرضا هادی عصر یکشنبه در نشست کارگروه صنعت و معدن استان در استانداری کرمانشاه افزود: رتبه استان کرمانشاه از نظر تعداد هیجدهم کشوری است که سرمایه حدود ۳.۵ درصد را به خود اختصاص داده است.

هادی، اولویت اول وزارت صمت را سرمایه گذاری در تکمیل طرح های بالای ۶۰ درصد عنوان کرد و افزود: کرمانشاه در این بخش  ۱۴۲ طرح با هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارد که ۸.۹ درصد سرمایه به نسبت کل کشور می شود و این میزان نشان دهنده تعهد صنعتگران به پیشبرد کار در استان دارد.

او در پایان با بیان اینکه جمعیت کل استان کرمانشاه ۲.۵ درصد کشور است؛ بیان داشت: سهم اشتغال صنعت در این استان ۲.۱ درصد است که جا دارد بیشتر بشود.

قابلیت کرپ ناز در تامین چادر مشکی

در این جلسه محسن دارابی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه نیز گفت: مجموع منابع مالی حوزه صنعت و معدن استان ۷۶۰ میلیارد تومان است که شامل منابع مربوط به زلزله، بند الف تبصره ۱۸، کمک های فنی اعتباری و منابع اشتغال روستایی می شود.

محسن دارابی با اشاره به پروژه کاغذ بیستون گفت: نیاز مالی این پروژه ۲۲۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد سهم آن متعلق به بانک صنعت و معدن و نیز ۵۰ درصد متعلق به شستا است.

او افزود: این پروژه روال تقریبا خوبی دارد و هفت میلیارد تومان از قسط اول ۱۳ میلیاردی آن به حساب بانک صنعت و معدن واریز شده است.

دارابی در ادامه منابع مالی مجموعه جهان فولاد در بانک صنعت و معدن را شامل ۵۰ میلیارد تومان ثابت و ۷۰ میلیارد تومان در گردش عنوان کرد.

او به به پروژه کرپ ناز نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه از رکود خارج شده و هم اکنون ۲۰۴ نفر در آن مشغول به کار هستند.

به گفته دارابی، در صورت تامین مالی ۲۰۰ میلیارد تومانی و خرید تجهیزات، کرپ ناز توان تولید ۲۰ میلیون متر مربع چادر مشکی را دارد که شامل ۵۰ درصد نیاز داخل کشور می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.