محمد دره وزمی عصر دوشنبه در یکصد و هفدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: ۲۵۷ فقره تسهیلات مربوط به رونق تولید و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی طی سال گذشته و امسال به مبلغ ۳۸۴ میلیارد تومان از سوی این سازمان به بانک‌ها معرفی ‌شده است.  

وی با بیان اینکه از این تعداد،  ۱۱۹ مورد به مبلغ ۱۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به عبارتی ۳۰ درصد پرداخت شده است،  افزود: ۵۰ درصد این میزان تسهیلات توسط بانک‌های ملی و صنعت و معدن کردستان پرداخت شده است.  

دره وزمی با بیان اینکه از تعدداد ۱۱۹ مورد تقاضای پرداخت ‌شده هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان یارانه به جای واحد تولیدی توسط دولت به حساب بانک‌ها واریز شد، اضافه کرد: از ۱۰ میلیارد تومان سهم یارانه تولید در استان، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن باقی مانده که تا ۲۰ روز آینده فرصت پرداخت آن را داریم.  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ فرصت مطلوبی برای حمایت از واحدهای تولیدی است، یادآور شد: تاکنون در استان هشت میلیارد تومان در این ارتباط پرداخت شده در حالیکه ۸۸ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم.  

دره وزمی با بیان اینکه دولت تصمیم گرفته از این بند قانونی ۲۰ درصد تسهیلات بازسازی و نوسازی را به صنوف تولیدی اختصاص دهد، گفت: ۱۷ میلیارد تومان طرح واحدهای صنفی به بانک‌ها معرفی شده ولی حتی یک ریال در این بخش پرداختی نداشته‌اند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.