هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در حاشیه آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در مسجد غدیر کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اشتباه در هدف گرفتن هواپیماهای مسافربری پیش از این هم در چندین جای دنیا رخ داده و یک موضوع محتمل است.
او با اشاره به فضای تحریک آمیزی که آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی علیه ایران ایجاد کرده بود، گفت: وقتی رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در صورت پاسخ جمهوری اسلامی به ترور سردار سلیمانی ۵۲ نقطه ایران را هدف قرار می دهد، طبیعی است که کشور ما در حالت آماده باش کامل قرار بگیرد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به پذیرش اشتباه از سوی فرماندهان نظامی ایران افزود: در واقع ریشه اصلی اشتباه در هدف گرفتن هواپیمای اوکراینی فشار روانی آمریکا و تهدید نظامی آن برای حمله به ۵۲ نقطه ایران بود.
بازوند با ابراز همدردی با خانواده های شهدای سانحه هوایی اخیر گفت: این اتفاق یک ضایعه سخت و یک حادثه غم‌بار برای کل ملت ایران بود که پس از ترور سردار سلیمانی، مردم را وارد یک غم دیگر کرد.
او از مردم کرمانشاه و دست اندرکاران مراسم بزرگداشت شهدای سانحه هوایی تشکر و اظهار کرد: جان‌باختگان سانحه هوایی سرنگونی هواپیمای اوکراینی جزء خانواده ما بودند و همه ما عزاداریم.
بازوند گفت: حضور پرشور مردم در مراسم امروز نشان می دهد که آنان خود صاحب عزا هستند و در واقع جزیی از خانواده خود را از دست داده اند.

ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه، آخرین ثانیه ها برای خداحافظی ابدی ۱۷۶ مسافر طی می شد. در این پرواز ابدی و در کنار سایر مسافران، ۵۲ نفر از دانش آموختگان دانشگاه های کشور هم به چشم می خوردند که بعد از ایران، از کی‌ف اوکراین قصد عزیمت به کانادا را داشتند؛ دیدار با خانواده، برگزاری مراسم ازدواج و نامزدی دلیل اصلی سفر تعداد زیادی از این نخبگان به ایران بود. بعضی از آنها با خانواده عازم ایران شده بودند.

در این میان، دانشگاه های تهران،‌ صنعتی شریف و علم و صنعت بیشترین جان‌باختگان را میان سایر دانشگاه ها داشتند. ۲۸ نفر از این دانش آموختگان جانباخته در این پرواز، زن و ۲۴ نفر دیگر مرد بودند.
در این حادثه «فریده غلامی» اهل شهرستان اسلام‌آبادغرب به همراه همسر و فرزندش شهید شدند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.