به گزارش ایرنا، سید منصور واعظ پور عصر جمعه در آیین اختتامیه چهل و سومین مسابقه ریاضی دانشجویی کشور در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان افزود: ریاضی منطقی فکر کردن، قدرت تحلیل و تجزیه، قدرت حل مساله  را به جامعه آموزش می دهد، اگر جامعه به حال و روز بد افتاده این است که قدرت تجزیه و تحلیل ندارد.

وی با اشاره به اینکه مدیران ما قدرت تجزیه و تحلیل و قدرت حل مساله را ندارند و چشمهای خود را به روی حقیقت بسته ایم اظهار داشت : اینکه بگوییم ریاضی در جامعه کاربردی ندارد راتوهین به این علم کاربردی داست چرا که  ریاضی آنقدر بزرگ است که همه جا رد پای ریاضی را می بینیم.

واعظ پور تصریح کرد: حتی در برجام این بازی برد _ برد یک تئوری است که یکی از شاخه های ریاضیات خودمان است تازه فهمیده اند  که از ریاضیات و تئوری می توان در تجزیه و تحلیل‌های سیاسی استفاده کرد لذا بزرگترین مشاوران رئیس جمهوری آمریکا  تئوری نویسهای ریاضی هستند که بحث های مختلف را مدل سازی  ریاضی می‌کنند.

واعظ پور خاطرنشان کرد: همه جا حتی در رشته های علوم انسانی هم ریاضیات به کار می‌آید و مجبورند مسائل خود را مدل سازی ریاضی کنند؛ همچنین عده ای عاشق ریاضی هستند این افراد برای این که مرزهای دانش را گسترش دهند در عرصه علم ریاضی فعالیت دارند.

وی ادامه داد:  این نخبگان ریاضی هستند که بدون هیچ چشمداشتی عاشق علم و ریاضی هستند و می‌آیند که دنیا را برای دیگران بسازند و دنبال گسترش مرزهای دانش هستند.

رئیس  انجمن ریاضی کشور با بیان  اینکه سال گذشته اولین همایش مدال آوران ریاضی را در کشور برپا کردیم ادامه داد: تمام مدال‌آوران یا از اساتید داخل یا اساتید خارج کشور بودند و تعداد معدودی هم که وارد صنعت شده بودند از کارآفرینان نام آور تراز اول کشور بودند؛ همایش مدال آوران را که برگزار کردیم آخرین دستاوردهای علمی ریاضی را ارائه کردند.

واعظ پور تصریح کرد: متأسفانه ریاضی و علوم پایه امروز حالش خوب نیست، زمانی آمریکا از صنعتش عقب افتاد که کمیته ای تشکیل شد و علت این عقب افتادگی را پس از بررسی بی توجهی به علوم پایه به ویژه ریاضیات عنوان کردند و در ایران نیز متاسفانه مسئولان این را درک نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل بزرگی که خاصیت های مهم ریاضی را از بین می برد کنکور است زیرا کنکور ریاضی را تستی کرده، این سئوال را مطرح کرد که مگر می شود ریاضی را تستی کرد!؟

واعظ پور ادامه داد : در سال ۸۶ همکاران ما در انجمن ریاضی طرح اصلاح کنکور را به کمیسیون آموزش مجلس بردند که اصلاح شود اما متاسفانه جلوی این کار را گرفتند و گفتند چرا اصلاح!؟ باید کنکور حذف شود.

واعظ پور گفت: کنکور حذف شدنی نیست باید اصلاح شود؛ ریاضی و علوم پایه ما در حال فنا است باید فکر و اندیشه ای کرد.

وی گفت :  پیگیری کردیم که بنیاد نخبگان امتیاز این نخبگی را به برگزیدگان مسابقات ریاضی بدهد.

چهل و سومین مسابقات ریاضی کشور در دو روز گذشته در دانشگاه ولیعصر رفسنجان برگزار شد و به برگزیدگان این مسابقات مدال  و جوایزی اهدا شد.

۷۴۳۳ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.