مجید یزدان پناه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی بیان داشت: از تعداد کل دانش آموزان ترک تحصیلی استان هزار و ۲۰۰ نفر با اینکه شناسایی شده اند اما قادر به پیدا کردن آنها نیستیم.

او افزود: برای شناسایی وضعیت دقیق این افراد نیازمند طراحی سیستم جامعی با همکاری سازمان ثبت احوال کشور هستیم.

یزدان پناه پروسه بازگشت به تحصیل افراد ترک تحصیل کرده را هزینه بر عنوان کرد و افزود: طبق آمار استان کرمانشاه جزو هشت استان کشور است که کمترین میزان ترک تحصیل را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه اختلافات بین والدین دانش آموزان، مسیر بسیار دور خانواده ها از امکانات تحصیلی و نیز مشکلات اقتصادی خانواده ها را از مهمترین عوامل ترک تحصیل دانست.

وی تاکید کرد: در برخی از کشورها اگر دانش آموزی ترک تحصیل کند؛ قانون والدین دانش آموز را مجرم می داند.

به گفته یزدان پناه، تحقیقات ثابت کرده است که گذراندن دوره پیش دبستانی در ایجاد علاقه به ادامه تحصیل موثر است.

این مقام مسوول در ادامه گفت: در زلزله مهیب سال ۹۶  استان کرمانشاه ۷۸ دانش آموز فوت کردند که از این تعداد ۵۲ نفر، دانش آموز مقطع ابتدایی بوده اند و باید این تعداد از آمار کلی ترک تحصیلی های استان کم بشود.

محرومیت بازنشستگان از حق مناطق جنگی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و سختی های معلمان و شاغلان آموزش و پرورش استان در آن ایام گفت: اکثر این افراد اکنون بازنشسته هستند اما از حق مناطق جنگی در حقوق خود بی بهره اند.

یزدان پناه تاکید کرد: در حال ایزنی با مجلس هستیم تا بازنشستگان آموزش و پرورش استان نیز بتوانند از حق مناطق جنگی بهره مند شوند.

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش استان کرمانشاه ۳۰ هزار معلم، ۳۰ هزار بازنشسته و ۳۵۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.