حسین خوش اقبال روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده ساز کشور باید با امید و نشاط سال تحصیلی جدید را آغاز کنند و در این زمینه حضور مسئولان و مدیران در کنار آنان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی افزود: مسئولان آموزش و پرورش و فرمانداری شهرستان‌ها به نوعی برنامه‌ریزی و تقسیم بندی‌های لازم را انجام دهند که در روز اول مهر در هر مدرسه یک مدیر استانی یا شهرستانی حضور داشته و با حضورشان امید و نشاط را در بین دانش‌آموزان ایجاد کنند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: آینده نظام بواسطه تعلیم و تربیتی است که در مدارس شکل می‌گیرد و نسلی که در این مدارس تربیت شده و آموزش می‌بینند، درآینده مدیریت کشور و استان را در دست می‌گیرند بنابراین نباید آموزش و پرورش را در این راه تنها بگذاریم.

وی با تاکید بر توجه به ایمن‌سازی مدارس و فضاهای آموزشی گفت: امنیت، سلامت و بهداشت دانش آموزان از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی باشد، و دانش‌آموزان در مکان‌های امن تحصیل کنند تا اتفاقات سال‌های گذشته تکرار نشود.

خوش اقبال خواستار انجام فضاسازی های لازم تا زمان بازگشایی مدارس در سطح استان توسط دستگاه های ذیربط شد و از رسانه ها خواست اقدامات و کارهایی که برای روز اول مهر نیاز است را به اطلاع خانواده‌ها برسانند.

وی اظهار داشت: هم اکنون کشور در شرایط بسیار سختی قرار دارد و دشمن سنگین‌ترین تحریم‌های طول تاریخ را بر کشور اعمال کرده و با برنامه‌های متعدد در صدد ناامید کردن مردم بخصوص این نسل از نظام و انقلاب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: در حال حاضر علی‌رغم تمام مشکلات موجود و با تدابیر رهبر معظم انقلاب و دولت، مشکلات  به خوبی مدیریت شده و مردم به واسطه اینکه نظام و کشور را دوست دارند، سختی ها و مشکلات را  تحمل و همراه و همگام نظام هستند.  

وی از خانواده‌ها و مسئولان خواست در زمینه بازگشایی مدارس همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند تا سال تحصیلی جدید با شور و نشاط بیشتری در استان آغاز شود.

در سال تحصیلی (۹۸ - ۹۷) ۲۹۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و ۸۰۰ مدرسه شهری و روستایی استان کردستان تحصیل کردند.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.