مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علیرغم گذشت بیش از ۲ هفته از آغاز سال تحصیلی، هنوز این دانش آموزان به دلایل مختلفی از جمله مشکلات مالی، فقر خانواده، بیماری، بدسرپرستی و بی‌سرپرستی، معلولیت و یا فوت در مدرسه حضور نیافته اند.

ملیحه یغمایی بر لزوم جذب این دانش آموزان به کلاس درس تاکید کرد و افزود: برای بالا بردن پوشش تحصیلی در دوران ابتدایی آمار آن را از دستگاه های مربوطه دریافت و دانش آموزان  را شناسایی کرده و از تمام فرمانداران، بخشداران و دهیاران خواسته ایم تا این افراد را خانه به خانه جست و جو کنند.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد این دانش آموزان در روستاها سکونت دارند، اظهار داشت: شمار کودکان بازمانده از تحصیل استان تا ابتدای مهرماه هزار و ۲۶۰  نفر بود که ۷۰ نفر آنان تاکنون جذب کلاس درس شده و مقدمات جذب ۱۹۸ نفر دیگر نیز به چرخه فعالیت تحصیلی فراهم شده است.

یغمایی گفت: ۲۴۰ نفر از این دانش آموزان نیز دارای معلولیت و برخی مشکلات شناخته شده اند که باید برای آموزش به مدارس خاص هدایت شوند.

بیشترین آمار ترک تحصیلی مربوط به بجنورد 

وی بیشترین آمار بازماندگی از تحصیل را مربوطه به شهرستان بجنورد دانست و افزود: شهرستان اسفراین نیز با ۱۳ نفر، بیشترین شمار دانش آموزان فوتی را نسبت به سال گذشته داشته است.

یغمایی گفت: دانش آموزان متوسطه اول و دومی که ترک تحصیل کرده اند نیز شناسایی خواهند شد که این طرح از ۱۵ مهرماه آغاز خواهد شد که بر اساس گزارش های دریافتی 

بیشترین آمار بازماندگان از تحصیل در این مقطع مربوط به دانش آموزان عشایر استان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با تاکید بر جذب همه کودکان لازم التعلیم و نوجوانان بازمانده از تحصیل به مدارس، گفت: در صورت مخالفت خانواده ها با حضور فرزندانشان در مدارس، حتی از نظام قضایی برای وادار کردن آنان به فرستادن فرزندان خود به مدرسه استفاده خواهیم کرد.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری ۱۶۵ هزار دانش آموز دارد که در بیش از ۲ هزار آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.