هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست با فرمانداران استان و معاونین استانداری تاکید کرد: انتظار می رود که فرمانداران وقت بیشتری برای کارگروه اشتغال بگذارند و در۶ ماه دوم سال فعال تر ظاهر شوند.
وی اظهار داشت: از آنجایی که در سیستم اختصاص بودجه کشور، چانه زنی تاثیر قابل توجهی دارد فرمانداری ها باید پیگیر بودجه و اعتبارات شهرستانها باشند.
استاندار کرمانشاه همچنین گفت: در سال اول بازگشایی مرز خسروی، روند کار بسیار خوب بوده و بدون مشکل در حال انجام است اگرچه در روزهای ابتدایی تراکم زوار را داشتیم.
وی تاکید کرد: می طلبد که فرمانداران و معاونت های استانداری هماهنگی بیشتری با هم باید داشته باشند. برگزاری جلسات به هماهنگی بیشتر و حل و فصل موارد می انجامد.
نماینده عالی دولت در کرمانشاه افزود: سرعت بیشتر در کار و حوزه عمرانی شهرستانها با معاونت عمرانی است و می طلبد که این معاونت شتاب بیشتری به حوزه عمرانی شهرستانها بدهد.
بازوند گفت: فرماندار سرپل ذهاب با کمک معاونت عمرانی استانداری کار بسیار خوبی را در جمع آوری کانکس ها انجام داد. در ثلاث باباجانی هم این توقع را داریم که کانکس ها کمی جمع شود چرا که بودجه نیز برای آن اختصاص داده ایم.
وی تاکید کرد: در کمیته تطبیق باید دخالت فرمانداری ها دقیق تر باشد و این کمیته جدی گرفته شود چرا که ابزاری برای نظارت برشوراها است.
استاندار گفت: نصب بنرهای تقدیر و تبریک از مسئولان در شهرستانها جای توجیه ندارد فرمانداران از نصب بنرها ممانعت کنند.
وی اضافه کرد: فرمانداری ها پیگیری را در دستور کار قرار دهند. سیستم بودجه ریزی کشور ما از طریق چانه زنی است و باید بطور کارشناسی پیگیر اعتبارات بود.
بازوند تصریح کرد: فرمانداران باید روی اشتغال وقت بگذارند ضمن اینکه گزارش عملکردها را مطالعه کنند و به مردم اطلاع رسانی کنند. توقع می‌رود که فرمانداران در ۶ ماهه دوم فعال تر در حوزه اشتغال ظاهر شوند.
وی در ادامه گفت: در ورودی شهرها نخاله های ساختمانی وجود دارد که می طلبد فرمانداران پیگیر پاکسازی آن باشند البته سازمان پایانه ها و شهرداری ها هم در این باره موظفند.نخاله های ساختمانی چهره شهر را به هم می‌زنند.
استاندار همچنین اظهار داشت: ساخت و ساز و حاشیه نشین ها باید کنترل شود. در حاشیه شهر چند هزار متر ساخت و ساز می شود اما کسی با آن کاری ندارد در محله ملاحسینی ساخت کارگاه‌های غیرمجاز به شدت در حال رشد است.
وی در پایان گفت: احتمالا پاییز امسال بارندگی بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم فرمانداران رصد کنند و پیش بینی سیل را داشته باشند سیل قابل پیش گیری است. در سال گذشته کار خوبی در سرپل ذهاب صورت گرفت اما می شد بیشتر تدبیری برای آن داشت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.