خلیل حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع واردات در این مدت، گمرک پرویزخان با ۱۹ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۴۰۲ دلار کالای وارداتی به وزن ۱۲ هزار و  ۷۴۹ تن، بیشترین حجم کالاهای وارداتی استان را به خود اختصاص داده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ وزن ۱۸۷ درصد و از حیث ارزش ۸۳۱ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت از گمرک کرمانشاه ۱۱ میلیون و  ۶۷۷ هزار و ۶۶۳ دلار کالا به وزن یک هزار و ۹۱۵ تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۹ درصد و از حیث ارزش پنج درصد کاهش داشته است.

وی آمار واردات گمرک خسروی را ۱۵۶ هزار و ۱۵۶ دلار کالا به وزن ۲۷۶ تن عنوان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۵ درصد و از حیث وزن ۱۷ درصد رشد داشته است.

حیدری با تاکید بر اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از ۱۳ کشور وارد می‌‏شود، تصریح کرد: کشور عراق با ۲۰ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۸۷ دلار کالا به وزن ۱۲ هزار و ۷۰ تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۶ ماه سپری شده از سال جاری به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده چین با چهار میلیون و ۵۸۰ هزار و ۸۸۶ دلار کالا به وزن ۵۶۸ تن و کره جنوبی با یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۹۱۹ دلار کالا به وزن ۱۲۲ تن در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژهای آلومینیوم کار نشده، تایر بادی نو از کائوچو برای اتوبوس و باری، جعبه فرمان برای سواری سواری کاری وانت و تراکتور کشاورزی، آلومینیوم به صورت کار نشده غیرممزوج، تلمبه‌های چرخ دنده ای، مخلوط هیدروکربورهای بودار، ماشین‌ها برای مخلوط کردن، ورزدادن، خردکردن و سائیدن اعلام کرد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب‌نشین عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.