خلیل حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، این میزان کالای وارداتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۰۲ درصد و از حیث وزن ۶۹ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: از مجموع این واردات، گمرک پرویزخان با ۱۴ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۴۵۰ دلار کالای وارداتی به وزن ۹ هزار و ۸۳۶ تن، بیشرین حجم کالاهای وارداتی استان را در پنج ماه سپری شده از سال جاری به خود اختصاص داده است که این میزان  نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ وزن ۱۲۱ درصد و از حیث ارزش ۵۹۴ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، از گمرک کرمانشاه ۹ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۳۰۲ دلار کالا به وزن یک هزار و ۶۵۱ تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۳۲ درصد و از حیث ارزش چهار درصد کاهش داشته است.

وی آمار واردات گمرک خسروی را ۹۲ هزار و ۳۵۴ دلار کالا به وزن ۱۲۷ تن عنوان کرد و افزود این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش و از حیث وزن ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

حیدری با بیان اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از ۱۳ کشور وارد می ‏شود، تصریح کرد: کشور عراق با ۱۵ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۲۳۵ دلار کالا به وزن ۹ هزار و ۱۴۸ تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در این مدت به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد : در مدت یاده شده کشور چین با ۲ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۵۸۲ دلار کالا به وزن ۳۱۰ تن و کشور کره جنوبی با یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۹۱۹ دلار کالا به وزن ۱۲۲ تن در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژهای آلومینیوم کار نشده، تایربادی نواز کائوچو برای اتوبوس و باری، آلومینیوم به صورت کارنشده غیرممزوج، تلمبه های چرخ دنده ای، مخلوط هیدروکربورهای بودار، ماشین ها برای مخلوط کردن، ورزدادن، خردکردن، سائیدن و ژل منیزیوم هیدروکساید گرید دارویی ذکر کرد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.