به گزارش خبرنگار ایرنا، با وجود گرمای بالای ۴۰ درجه ای هوا، هیات ها و دسته جات مختلف عزاداری در قالب گروه های سینه زنی و زنجیرزنی سیاه پوشان زیر نور آفتاب داغ تابستان و در خرماپزان این شهرستان مرزی و گرمسیری، در خیابان های سطح شهر قصرشیرین به عزاداری پرداخته و با حضور در میدان مرزبانی این شهر در قالب اجتماع بزرگ تاسوعاییان بر مصیبت خاندان اهل بیت امام حسین (ع) سوگواری کردند.

شهرستان قصرشیرین امروز یکصدا ناله های «یاعباس یا سیدی» و لبیک یا حسین (ع) بود و سوگواران از زن، مرد، پیر و جوان با حضور در هیات های عزاداری عشق و ارادت خود را به خاندان امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) ابراز داشتند.

در اجتماع عزاداران قصرشیرین عده ای از اهالی این شهرستان نیز با توزیع نذورات و پذیرایی و با پخش شربت و آب به یاد ساقی تشنه لبان کربلا ابالفضل العباس (ع) از عزاداران، سینه زنان و زنجیر زنان اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی کردند.

عزاداران قصرشیرین نماز ظهر تاسوعا را به امامت حجت الاسلام علی ملکی امام جمعه قصرشیرین به جماعت اقامه کردند.
همچنین در نهمین روز از ماه محرم الحرام عزاداران در شهرستان سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز به سوگ نشستند و از صبح امروز با برپایی مجالس عزاداری سوگواری می کنند.
مردم عزادار سرپل ذهاب از نخستین ساعت روز تاسوعا با برپایی مجالس عزا و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در قالب اجتماع بزرگ عزاداران با سردادن ناله های یا حسین، یا ابوالفضل و یا زینب سوگواری کردند.
مردم گیلانغرب نیز امروز در سوگ علمدار دشت کربلا با حضور در دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به سوگواری و عزاداری پرداختند.
امروز همچنین عده ای براساس اعتقاد قلبی به باب الحوایج حضرت عباس (ع) متوسل شده و با برپایی سفره های نذر ابوالفضل العباس (ع) از سوگواران پذیرایی می کنند و اینگونه برای طلب حاجت خویش دست به دعا بر می دارند.
روحانیان و واعظان نیز با ایراد سخنرانی در جمع عزاداران حسینی به بیان واقعه عظیم کربلا و فلسفه وجودی قیام امام حسین (ع) و نقش حضرت عباس (ع) پرداختند.
قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه در مجموع بیش از ۲۲۰ هزار تن جمعیت دارد که پیرو مذاهب مختلف اسلامی شیعه، سنی و اهل حق هستند.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.