به گزارش خبرنگار ایرنا، امت حسینی در شامگاه دهمین روز از محرم الحرام با روشن کردن شمع و برپایی آئین های عزا و ماتم در مساجد، حسینیه ها، تکایا، بقاع متبرکه امامزادگان، گلزار شهدا و آرامستان های شهرستان رودان با قلب هایی اندوهگین، در رثای شهدای دشت کربلا و به یاد غربت و مظلومیت اهل بیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در غروب غمگسار عاشورا و در همراهی با قافله اسیران کربلا، بر سر و سینه زنان اشک ماتم ریختند.
سوگواران حسینی امشب با زینب کبری (س) عقیله بنی هاشم که پس از شهادت امام حسین (ع) در دشت نینوا، رسالت ابلاغ پیام نهضت عاشورا را بر عهده داشت، همدردی کردند و این مصیبت بزرگ و جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) تسلیت گفتند.
برگزاری آئین های شام غریبان حسینی در میان استقبال پرشور امت حسینی در جای جای شهرستان ولایی رودان، تجلی شور و شعور حسینی بود.
عزاداران حسینی با برگزاری آئین شام غریبان جلوه های بی تکرار و زیبایی از عشق، ایمان، اخلاص، وفاداری و ولایتمداری را به نمایش گذاشتند و با پرچمدار اسلام و ولایت، عهد و پیمانی دوباره بستند.
اجرای تعزیه، بازخوانی، روایت و به تصویر کشیدن واقعه جانکاه روز عاشورا از دیگر آئین های بعدازظهر روز عاشورا و شام غریبان در شهرستان رودان بود.
'اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ و عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ'.
شهرستان ولایی رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196/ 6048
خبرنگار: طیبه رحیمی **انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.