دکتر آوات طاهرپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های استانی و ضرورت هدایت، یاری و واکاوی استعدادهای برتر، ایجاد فرصت های مناسب برای صاحبان استعدادهای برتر و نخبگان در مناطق مختلف استان، با ایجاد سازوکارهای حمایتی در زمینه های شناختی و همچنین ضرورت برنامه ریزی برای توانمندسازی افراد و گروه های نخبه دارای توانمندی در حوزه هایی که مورد نیاز استان محل سکونت و کشور می باشند، شیوه نامه طرح هدایت، یاری و واکاوی استعدادهای برتر تدوین شده است.

رییس بنیاد نخبگان کرمانشاه افزود: این طرح در شهریور ۹۷ در بنیاد نخبگان استان مطالعه و تنظیم و در چهارم مهر سال گذشته برای اجرایی شدن از سوی بنیاد ملی نخبگان ابلاغ شد.

وی در ادامه داد: در همین راستا در برخی از فرمانداری های استان جلساتی برگزار شد که این جلسات در سایر فرمانداری های نیز در سال ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت.

این مسوول اظهار داشت: بنیاد نخبگان استان کرمانشاه در زلزله های سال های ۹۶ و ۹۷ و رخداد سیل اخیر امسال همگام با مردم استان، سایر دستگاه های اجرایی و مسئولین به برگزاری اردوهای جهادی و حضور در مناطق و تهیه گزارش های مرتبط، اقدام کرد.

طاهرپور افزود: بنیاد نخبگان کرمانشاه با هماهنگی سایر دستگاههای اجرایی استان، با شناسایی و نکوداشت چهره های شاخص، خدمتگزار، تلاشگر و اثربخش، در عرصه های گوناگون مورد نیاز کشور و منطقه و با تکیه بر مفاهیم عالی و حرفه ای نخبگی، وجهه همت خود را در تجلیل و شناساندن این افراد با رویکردی نو اختصاص داده است.

طاهرپور خاطرنشان ساخت، بنیاد نخبگان کرمانشاه آیینه تمام نمای چهره علم، فضل و فرهنگ استان است و همچون آیینه ای شفاف چهره زیبای استان کرمانشاه را منعکس خواهد کرد.

وی افزود: با هدف ارتقا همه جانبه کرمانشاه کوشش شده تا این چهره تمام نمای استان به کشور هرچه نیکوتر نشان داده شود و با اولویت قرار گرفتن جذب نخبگان، منجر به ورود هرچه بیشتر مستعدان و نخبگان در چرخه خدمت نخبگانی به استان و کشور شوند.

طاهرپور معتقد است، ذخیره غنی فرهنگی، تاریخی و علمی مردم ایران و این منطقه ریشه در هزاران سال حضور فعال و تاریخ ساز اقوام ایرانی دارد.

وی ادامه داد: ناگفته پیدا است که مجموعه این خصایص سبب شده که این منطقه به عنوان یکی از خاستگاه های تاریخ ساز در شرق و تاریخ ایران و اسلام قلمداد شود.

طاهرپور اظهار داشت: از جمله بزرگترین سرمایه ها و ارزشمندترین گنجینه های هر مرز و بومی، فرهیختگان، خبرگان و نخبگان آن دیارند، جامعه نخبگی این منطقه با تکیه بر تعالیم و آموزه های دینی و فرض دانستن ایجاد رشد و بالندگی شتابان و کارآمد در منطقه در کنار و همسو با سایر نخبگان ایران در تلاش و تکاپو برای نقش آفرینی بیشتر و کارآمدتر به منظور افزایش سطح علم، دانش فردی و اجتماعی، تنظیم توقعات فردی، رشد اقتصادی و ایجاد فرهنگ کار و پشتکار خستگی ناپذیر با رویکرد کارآفرینی و حل معضلات فنی، صنعتی و علمی منطقه و کشور می باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه باید طرحی نو در انداخت، واجب است که انرژی و تلاش نخبگان و صاحبان علم و فن با اتکا به  پشتکار خستگی ناپذیر در جهت ایجاد فرصت های شغلی جدید، راه اندازی فرصت های شغلی خفته و کارآمدتر کردن تدبیرها در این راستا قرار گیرد.

طاهرپور یادآور شد، یکی از وظایف و ماموریت های مهم بنیاد ملی نخبگان و بنیاد نخبگان استان کرمانشاه علاوه بر پی گیری سایر اهداف نخبگانی، معرفی چهره های علمی، فرهنگی، ادبی معاصر و اثربخش در رشد و اعتلای گفتمان اسلامی و ارتقای فرهنگ نخبگانی و خبرگی است.

وی ادامه داد: تبیین رسالت ها و اهداف بنیاد ملی نخبگان و توجه به سند راهبردی کشور در امور نخبگان به عنوان سند بالادستی در امور نخبگانی و نیز لزوم بومی سازی، اجرا و گسترش مفاهیم نخبگانی در جامعه از جمله اهداف دیگر بنیاد ملی نخبگان است.

۷۴۶۰/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.