به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور عصر یکشنبه در آیین گرامیداشت روز معلم در سالن همایش های امیرکبیر دانشگاه سمنان افزود: توسعه کشور با بهره مندی از ظرفیت استادان و دانشگاه ها امکان پذیر است و باید برای اتخاذ این راهبرد پیوند بین دانشگاه و حاکمیت برقرار شود.
معاون استاندار سمنان ادامه داد: جامعه ایران اکنون با مشکلات اقتصادی قابل توجهی دست و پنجه نرم می کند و برای پیدا کردن راه حل این مشکل باید دست به دامن دانشگاه ها شد.
خجسته پور اضافه کرد: اگر اعتقاد داریم که اقتصاد علم است باید مشکلات کنونی کشور در محافل دانشگاهی ریشه یابی و برطرف شود.
وی تصریح کرد: به دلیل اختلاف نظرها حلقه پیوند بین مدیران اقتصادی و استادان دانشگاه چندان محکم نیست اما در سمنان این رویه تفاوت دارد و باید با گسترش تفاهم نامه از ظرفیت های دانشگاه برای توسعه استان بهره برد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ادامه داد: براساس نیازی که استان دارد باید رساله و پایان نامه ها دانشگاه سمنان برای بیان و حل چالش های استان مطرح و تدوین شود.
خجسته پور افزود: انجام کار علمی نیازمند دانشگاه مستقل است و دانشجویان و استادان نباید در محل آموزش و تحصیل خود حس ناامنی داشته باشند.
وی تصریح کرد: سمنان به استادان دانشگاه برای حل مشکلات خود نیاز دارد و استانداری سمنان آماده انعقاد تفاهم نامه های مختلف با دانشگاه سمنان برای ریشه یابی و رفع چالش های پیش رو این استان است.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان اضافه کرد: برای توسعه کشور همه دانشمندان و استادان دانشگاه پای کار بیایند و باید مسئولان دستگاه های اجرایی از ظرفیت های نخبگان‌ علمی برای رفع مشکلات بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، دانشگاه سمنان از نظر علمی و پژوهشی رتبه سیزدهم کشور را دارد، حدود 12 هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند.
دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید آیت الله ˈ مرتضی مطهری ˈ که در سال 1358 به دست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسید، به عنوان ˈروز معلمˈ و از 12 تا 18 اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.
در این آیین جمعی از استادان دانشگاه سمنان حضور داشتند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.