به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد تجری روز پنجشنبه در جلسه تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستانهای سرپل ذهاب و قصرشیرین در فرمانداری سرپل ذهاب افزود: شهدای رسانه در جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه جان خود را فدا کردند.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش های خبرنگاران در جریان زلزله گفت: خبرنگاران وضعیت مردم و صحنه های دلخراش زلزله کرمانشاه را انعکاس دادند و این اقدام به موقع تلاش گران عرصه اطلاع رسانی باعث شدتاهمراه و همگام با مسئولان خدمت رسانی در امر زلزله محور انسجام ملی شکل بگیرد.

 وی با بیان اینکه ما در منطقه ای هستیم که باچالش های بسیاری در بخش های مختلف همراه است، گفت: خبرنگاران باید انعکاس صحیح مشکلات و نقدهای منصفانه مسئولان را در برطرف کردن مشکلات یاری کنند.

تجری در ادامه گفت: اینکه سعی داشته باشیم مسئولان تمام مشکلات را به تنهایی برطرف کنند نیز به دور از انصاف است و در این راه حمایت و همراهی مردم و به خصوص خبرنگاران و دیگر بخش های جامعه نیاز است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین تا ۲ ماه آینده به تصویب نهایی خواهد رسید ضمن اینکه بازگشایی مرز رسمی خسروی نیز در دستور کار است و به زودی با تحقق این ۲ مهم شاهد توسعه و پیشرفت و رونق منطقه خواهیم بود.   

                                                                                    

سالروز عروج صارمی روز تثبیت جایگاه خبرنگار است 

فرماندار سرپل ذهاب نیز باگرامیداشت روز خبرنگار و بزرگداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی به دست نیروهای متحجر طالبان در افغانستان گفت: ۱۷ مرداد یادآور خبرنگاران شهید است که سالروز عروج این شهید والامقام تثبیت جایگاه خبر است.

محبت جمالی نیا افزود: شهادت شهید صارمی این اسوه خبرنگاری فرصت مناسبی است که با زبان قاصر از تلاش های خبرنگاران و تلاش گران عرصه اطلاع رسانی تجلیل شود.

  وی اظهار داشت: خبرنگاری یک شغل خطیر و یکی از حرفه هایی است که مظهر توسعه یافتگی در جامعه است و در این راه سرعت، صحت و دقت در انعکاس مطالب و اخبار از اهمیت بسیار والا و از ضروریات کار خبر است.

 نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: سخت کوشی، تامل و تعامل، کار مضاعف، خلاق بودن، جسارت همراه با علم و دانش، تیزهوشی، پایبندی به مدارج اخلاقی و صبر از خصایص اخلاقی خبرنگاران  است.

وی در ادامه از تلاش های خبرنگاران در انعکاس اخبار زلزله و خدمات انجام شده و بیان مشکلات و دردهای مردم قدردانی کرد و گفت: خبرنگاران جلوتر از مسئولان و بین مردم و مسئولان راهگشا هستند که در جریان آسیب های وارد شده در شهرستان، نگاه و  قلم خبرنگاران افکار کشور را به سمت سرپل ذهاب جاری کرد.

وی از خبرنگاران به عنوان ایثارگران و جهادگران نام برد و گفت: امروز قدرت هدایت افکار جامعه در دست قلم خبرنگاران است و  در بحران ها کار خبرنگاران از ایثارگری و رزمندگی بالاتر است.

جمالی نیا گفت: از مجموع ۳۵ هزار واحد آسیب دیده در شهرستان سرپل ذهاب، ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد تعمیری در شهرستان تعمیر شده اند و در داخل شهر نیز پنج هزار و ۳۰ واحد تخریبی احداث شده است و تعداد ۲۱ واحد مسکن مهر شهید شیرودی شامل ۵۰۴ واحد نیز تا نیمه اول امسال به مالکان آن ها تحویل و سه بلوک دیگر نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

۲ هزار عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات را در سرپل ذهاب بر عهده دارند

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سرپل ذهاب نیز با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: تعداد ۲ هزار نفر در این شهرستان کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند که کمیته های مختلف انتخابات نیز در شهرستان تشکیل شده است.

حسن پیرکرمی افزود: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند که آگاهی بخشی رسانه مرهون صدای خبرنگاران است که در انعکاس وقایع جامعه گام بر می دارند.

۱۵۰ هنرمند از خدمات بیمه  هنرمندان برخوردار شدند 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل ذهاب نیز با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی افزود: در این شهرستان ۱۵۰تن از هنرمندان زیرپوشش بیمه هنرمندان قرار گرفته اند.

 مهدی بساطی افزود: خبرنگاران در راه اعتلای جامعه و تنویر افکار عمومی جامعه نقشی بی بدیل دارند و در راه بیان دردها و مشکلات جامعه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان عمل می کنند.

در پایان این مراسم پس از ارایه نقطه نظرات خبرنگاران با اهدای هدایایی از خبرنگاران تجلیل شد.

 سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.