مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره های آموزش زعفران کاری برای علاقندان در استان خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه کرمانشاه، کوروش مهرابی گفت: علاقمندان به کشت زعفران می توانند برای ثبت نام در دوره های آموزشی به مراکز جهاد کشاورزی دهستانها و اداره ترویج مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.
 وی اضافه کرد: مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان در طول سال اقدام به برگزاری دوره های مهارتی زعفران کاری با رویکرد اقتصادمقاومتی با عنوان  کاشت، داشت و برداشت زعفران برای علاقمندان با اولویت زنان روستایی کرده و تا پایان سال ادامه دارد.
مهرابی افزود: پس از اتمام کلاس به شرکت کنندگانی که موفق به کسب نمره قبولی از آزمون پایان دوره شوند، از طرف مدیریت هماهنگی ترویج استان گواهینامه مهارتی پایان دوره اهدا خواهد شد.
مهرابی با اشاره به حمایت سازمان جهاد کشاورزی از زعفران کاری در استان، افزود: افرادی که متقاضی کشت زعفران باشند می توانند  ضمن حضور در کلاس ها و دوره های آموزشی از حمایت هایی نظیر اختصاص یارانه پیاز زعفران نیز برخوردار شوند.
مهرابی در ادامه با اشاره به در برنامه بودن توسعه کشت زعفران در استان، افزود: کشت زعفران یک کشت اقتصادی است که می‌تواند درآمد کشاورزان را به میزان چشمگیری بالا ببرد.
مدیر ترویج سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به نیاز آبی کم زعفران گفت: توسعه این کشت در راستای  بهینه سازی مصرف آب در محصولا ت کشاورزی، ترویج الگوی کشت به سمت کشت های کم مصرف را در برنامه داریم.
مهرابی با اشاره به سازگاری استان کرمانشاه برای کشت زعفران تصریح کرد: کشت زعفران در استان کرمانشاه خیلی خوب جواب می دهد.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به مرغوبیت زعفران تولیدی در استان کرمانشاه، گفت: بر اساس آزمایشات انجام شده زعفران تولیدی در مزارع استان کرمانشاه از کیفیت بالایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: سابقه کشت زعفران در این استان به سالهای خیلی دور برمی‌گردد و بر اساس شواهد استان کرمانشاه جزو اولین نقاطی در کشور بوده که در آن زعفران کشت ‌شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.