به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلانغرب در حاشیه برپایی این جشنواره گفت: این جشنواره در 2 بخش اصلی و ویژه و با 2 زبان فارسی و کردی برگزار شد که محورهای این جشنواره شامل احیا فرهنگ شهادت، خاطرات جبهه وجنگ، بسیج ودفاع مقدس ، نقش زنان دردفاع مقدس، نقش سنگرسازان بی سنگر و شهدای حرم و گیلانغرب در دفاع مقدس، چهارم مهرماه روز مقاومت مردم گیلانغرب، عملیات مطلع الفجر و شهدای گیلانغرب است.
کیوان پیشقدم افزود: از تعداد 632 اثر شرکت کننده در این جشنواره 130 اثر آن به زبان کردی و مابقی به زبان فارسی بودند که پس از انجام داوری هیات داوران آثار برتر را معرفی و از آن ها تجلیل شد.
فرماندار گیلانغرب در این جشنواره در سخنانی هدف از برگزاری آن را شناساندن هرچه بهتر دفاع مقدس و نقش بی بدیل مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس بیان کرد.
کوروش محمودیان افزود: در سال های آینده این جشنواره با رویکردی جدید تر و تحول انگیز در حوزه شعر دفاع مقدس وادبیات شعر برگزار می شود.
در پایان از آثار برتر با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.
در بخش شعر کردی نفرات برتراز شهرستان های کرمانشاه، گیلانغرب و سرپل ذهاب و در بخش فارسی نیز شاعرانی از شهرستان های دلیجان ، قم، اصفهان، صحنه، رامهرمز و ساری به عنوان نفرات برتر و همچنین آثار شاعرانی از تهران، زنجان و هندیجان شایسته تقدیر انتخاب و معرفی شدند.
این جشنواره در سال های گذشته به صورت استانی، منطقه ای و غرب کشور با شرکت 11 استان برگزار شده بود و اینک به جشنواره ملی ارتقا یافته است.
شهرستان گیلانغرب به واسطه حماسه آفرینی ها و استقامت مردمانش در دوران دفاع مقدس عنوان دومین شهرستان مقاوم کشور را دارد.
شهرستان گیلانغرب در دوران دفاع مقدس 750 شهید، 2 هزار و 250 جانباز و 141 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، همچنین پنج هزار و 800 شهید مهاجر نیز از سراسر میهن اسلامیمان در ایام هشت ساله جنگ تحمیلی در نقاط عملیاتی این شهرستان به دیدار حق شتافته اند.
3012/8066/7398
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.