روابط عمومی 313 یار موعود و کانون مهدویت کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جلیلی در مراسم جشن بزرگ نیمه شعبان در کرمانشاه اعلام کرد: یکی از معانی ذکر این است که نشانه اطاعت از خدا و پیغمبر و اطاعت از ولی امر است و در زمان غیبت امام زمان باید از روحانیون و مرجع تقلید اطاعت کنیم که اینان نایب امام زمان هستند.
جلیلی عنوان کرد: خداوند فرموده نائب ویژه امام زمان (عج) همان مراجع تقلید و ولایت فقیه است که امام خمینی (ره) هم در منویاتی بیان کردند که ولی فقیه استمرار رسول خدا و انبیاء است.
مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه بیان کرد: پس از اطاعت از ولی فقیه اطاعت از والدین آمده است، چرا که خداوند فرموده خشنودی من در رضایت آنان از فرزند است.
وی در ادامه اظهار داشت: در دعاهای صحیفه سجادیه برای اینکه امام سجاد (ع) مردم را هدایت کنند، از زبان دعا استفاده کردند.
جلیلی بیان کرد: امام سجاد با زبان دعا راهکارهای زندگی را به مردم معرفی می کردند.
مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه تصریح کرد: دعایی از خود امام عصر(عج) آمده است که با جمله «اللهم الرزقنا توفیق الطاعه» شروع شده و وظایف افراد را در زمان غیبت بیان کرده است.
وی تاکید کرد: یکی از وظایف منتظران در زمان غیبت این است که از خداوند بخواهیم توفیق اطاعت را به ما عنایت کند.
وی با اشاره به اینکه توفیق اطاعت همان رزق مادی و معنوی است، ادامه داد: به این معنی که از خدا بخواهیم رزق مادی مثل خانه و همسر و اتومبیل و غیره را با رزق معنوی همانند توفیق شب زنده داری، ختم قرآن و عبادات معنوی نصیب ما کند.
جلیلی اظهار داشت: این دعاها، تکالیف و وظایف منتظران جزء رزق های معنوی خداوند متعال است، که به بعضی از بندگانش این توفیق را عطا کرده است.
مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه بیان کرد: باید از خداوند بخواهیم ما را عامل به این تکالیف بگرداند و خداوند ما را موفق کند که بتوانیم این عبادت ها را انجام دهیم.
جلیلی گفت: نشانه اهل تکلیف و اهل اطاعت از خداوند در این آیه آمده است که «یا ایهاالذین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» یعنی ای مردم از خدا اطاعت کنید بعد از پیامبر(ص) و نیز از ولی الامر اطاعت کنید،
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.