حجت الاسلام عبدالله کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرهنگ انتظار و مهدویت محدود به جغرافیای خاص، فرقه یا مذهبی نیست بلکه یک موضوع جهانی و مربوط به همه اعصار بوده است.
وی تصریح کرد: فرهنگ مهدویت اسلامی اندیشه ای است ارزشمند، تحرک آفرین و امید دهنده که به اعتقاد یکی از فلاسفه فرانسوی مذهب تشیع تنها مذهبی است که رابطه هدایت الهی میان خدا و خلق را همیشه زنده نگاه داشته است.
حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت موضوع اساسی است که باید به آن توجه کرد، افزود: موضوع مهم دیگر بحث انتظار در زمان غیبت است.
این کارشناس مسائل مذهبی با تاکید بر اینکه انتظار باید در تمامی ابعاد زندگی منتظران تجلی یابد، تصریح کرد: مسائلی مانند تجمل گرایی و انجام محرمات با موضوع انتظار سنخیتی ندارد.
وی ادامه داد: حضرت امام محمدباقر(ع) می فرمایند افرادی که می خواهند از یاران امام زمان (عج) در عصر غیبت باشند باید جزو منتظران باشد و ضمن پرهیز از محرمات، به زیبایی های اخلاقی و رفتاری نیز توجه کنند.
حجت الاسلام کریمی همچنین به تلاش دشمنان برای کم رنگ کردن اعتقادات دینی و مذهبی میان مردم و بخصوص نسل جوان اشاره کرد و گفت: بی تفاوتی عموم نسبت به شعائر اسلامی یکی از برنامه هایی است که دنیای غرب به صورت جدی در دستور کار قرار داده است.
مدرس حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که از سوی دشمن در رابطه با کم رنگ شدن اعتقادات دینی و مذهبی به شدت دنبال می شود بحث مهدویت است تا جایی که در حال تلاش و تبلیغ برای این موضوع هستند که امام زمانی وجود ندارد.
وی گفت: در این راستا دستگاه های فرهنگی و رسانه ها می توانند نقش مهمی در خنثی کردن این توطئه دشمنان داشته باشند و با تبیین دقیق مسائل اجازه ندهند ذهن جوانان منحرف شود.
کریمی در پایان خواستار برپایی هرچه باشکوهتر جشن های نیمه شعبان شد و گفت: هر قدمی که برای این کار برداشته شود اجر و پاداش آن در نزد خداوند متعال محفوظ خواهد بود.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.