به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین امیدی 31فروردین ماه در گفت و گو با ایرنا با عنوان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس، همگام با مردم ولایت مدار، جشن های نیمه شعبان را در مساجد با شکوهی بیش از سالیان پیش برگزار خواهند کرد.
مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس با اشاره به بروز سیل در نقاط مختلف کشور، افزود: جمع آوری کمک‌های مردمی برای اهدا به مردم مناطق سیل زده در این ایام از جمله فعالیت هایی است که به شکلی ویژه پیگیری می‌شود.
امیدی ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی همراه با جشن و مولودی خوانی، اهدای هدیه به هم‌نامان امام عصر (عج)، احیای شب نیمه شعبان، ختم های صلوات به نیت سلامتی حضرت حجت (عج)، زمزمه دعای فرج و مسابقات حفظ این دعا برای نونهالان و کودکان از دیگر برنامه های این خجسته روز است.
وی ابراز داشت: ایجاد غرفه های فروش محصولات تولیدی در مراکز عمومی با همکاری نهادهای فرهنگی، برپایی غرفه‌ها و ایستگاه های نقاشی ویژه کودکان، برگزاری مسابقات فوتبال نوجوانان ١٢ تا ١٥ سال، برگزاری جشن در مکان های عمومی نظیر بوستان ها و پارک های محله ای، برپایی ایستگاه های صلواتی توزیع شیرینی، برپایی نمایشگاه های کتاب با محوریت کتاب های مهدوی، دیدار با خانواده های شهدا و برگزاری مسابقات پیامکی با محوریت انتظار و ویژگی های منتظران از دیگر برنامه های دهه مهدویت در سراسر فارس است.
امیدی در ادامه به برگزاری مسابقات نگارش دلنوشته هایی به محضر آقا امام زمان (عج) نیز اشاره کرد و گفت: در همین زمینه برگزاری گفتمان های مهدویت با هدف تبیین اندیشه های مهدوی توسط ائمه جماعات همراه با پاسخگویی به شبهات در این موضوع و نیز برگزاری نشست‌های خانواده مهدوی برگزار خواهد شد.
پنجم تا پانزدهم شعبان هر سال به نام دهه مهدویت نامگذاری شده است.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.