به گزارش ایرنا، شکل گیری حکومت جهانی با ظهور موعود(عج) شرایط و مقدماتی می خواهد که بانوان و خانواده در عصر غیبت می توانند با در پیش گرفتن زندگی اسلامی در تربیت عقلانی، اخلاق و عبادی فرزندان این زمینه را فراهم کنند.
تشکیل خانواده و فرزندان مهدوی یکی از مهم ترین زمینه ها برای ظهور مهدی موعود (عج) است و باید سیره و منش امام در یک خانواده دینی و منتظر ساری و جاری شود.
بانوان ریشه و بنیان یک خانواده مهدوی هستند و می توانند با ارائه راهکارهای مناسب در انتقال آموزه های انتظار پویا و تربیت فرزندان مهدوی تاثیرگذار باشند.

**الگوی اسلامی مانع از فروپاشی خانواده می شود
یک عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: خانواده، یکی از مباحث فراموش شده دنیای غرب است ولی در دین اسلام و آموزه های دینی بسیار بدان توجه شده است.
محمدنبی احمدی ادامه داد: این مقوله آنقدر در اسلام حائز اهمیت است که پیامبراکرم (ص) می فرماید؛ «اگر مردی با شوق و اشتیاق به سمت خانواده برود ثواب این کار از ثواب و اجر رفتن به مسجد فراتر است».
وی با بیان اینکه بی توجهی به این نهاد تاثیرگذار موجب فروپاشی خانواده در غرب شده، افزود: در این جوامع ارتباط فرد با خانواده به صورت خطی است در حالی که در دین مقدس اسلام این ارتباط باید دایره ای و تعامل چندسویه باشد و حتی بعد از مرگ نیز بر زیارت مقبره خانواده و بستگان تاکید شده است.
این استاد دانشگاه به نقش بارز بانوان در خانواده اشاره کرد و افزود: زن در خانه باید علاوه بر نقش همسری نقش مادری خود را ایفا کند تا در کنار نقش پدری همسر، خانواده به کانون گرم و مملو از عشق و عاطفه تبدیل شود و به یک احساس مقدس تبدیل می شود.
این مدرس حوزه اضافه کرد: در پیش گرفتن الگوی اسلامی در خانواده، مانع از تزلزل و فروپاشی می شود که در این صورت آرمانگرایی اسلامی دنبال می شود و انسان ها طالب جامعه ایده آل می شوند.

**زندگی آرمانگرایانه در گرو ظهور محقق می شود
نبی احمدی افزود: زندگی ایده آل و آرمانگرا در گرو ظهور ولی عصر(عج) است که خانواده می تواند با پیروی از الگوی اسلامی، زمینه ساز این ظهور شود و براساس همین آیه قرآن «خداوند بر بندگان و مستضعفان منت می گذارد و آنان را جانشینان خود در زمین می کند.»
وی اضافه کرد، امیدواریم با رعایت آموزه های دینی، قرآنی و عمل به منویات مقام معظم رهبری این مهم شکل بگیرد.

**سبک زندگی اسلامی از تاکیدات رهبری است
در ادامه حجت الاسلام مهدی توسلی کارشناس مذهبی و مدرس حوزه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر بازگشت و استمرار زندگی در مسیر سبک زندگی اسلامی و اهل بیت(ع) تاکید بسیار داشته و دارند.
وی با تاکید براینکه سبک زندگی اهل بیت (ع) یکسان است و بر یک رویه قرارداده شده، افزود: در این سبک گذشت، ایثار، قناعت و غیره وجود دارد و جامعه امروز ما به این ارزش ها نیاز دارد که چه مردم و چه مسوولان باید در این مسیر حرکت کنند و در این زمینه سازی نقش دارند.

**آسیب های اجتماعی موجب تاخیر در ظهور می شود
این مدرس حوزه با بیان اینکه معنای قناعت با خرج نکردن متفاوت است، ادامه داد: قناعت به معنای درست مصرف کردن است در روابط اجتماعی و خانوادگی هنگامی که به معضل طلاق به عوان یکی از آسیب های اجتماعی روز، ورود پیدا می کنیم می بینیم چون از سبک ایرانی اسلامی فاصله گرفته ایم به این مرحله رسیده ایم.
توسلی ادامه داد: از سوی دیگر دولت و مسوولان باید در ریشه کن کردن فقر و مشکلات اقتصادی تلاش کنند که در این صورت هم کانون خانواده مستحکم می شود و هم آسیب های اجتماعی کاهش می یابد که به مقدمه ای برای ظهور تبدیل می شود.
وی معتقد است، یک جامعه دینی و سالم است می تواند ولی عصر را بپذیرد که در غیر این صورت، جامعه مهیای ظهور نخواهد بود.

**یکی از مهم ترین ارکان تربیت دینی آشنایی با امام عصر است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه هم در گفت و گو با ایرنا، از خانواده به عنوان نخستین و مهم ترین منشا تربیت دینی و اساس تربیت فرزندان یاد کرد.
سعیده فهیم با بیان اینکه آشنایی با امامان و پیامبران اسلام و امام عصر یکی از مهم ترین ارکان تربیت دینی است، ادامه داد:اعمال و رفتار والدین به ویژه مادر از آغاز شکل گیری نطفه تا تولد و رشد بر فرزند تاثیرگذار است و خانواده در انس و یا جدایی فرزندان با دین نقش دارند.
این مسوول یادآور شد، خانواده های مذهبی فضای عمومی خانه را به گونه ای طراحی می کنند تا فرزند دین پرور باشد و به سمت تربیت دینی و آَشنایی با پیامبران و امامان حرکت کنند.
وی با اشاره به جایگاه مهم بانوان در خانواده، ادامه داد: بانوان در تربیت فرزند نقش مهمی دارند و باید به گونه ای رفتار کنند تا پسران و دختران خود را به سمت و سوی اخلاق مذهبی و مهدوی حرکت دهند.

**جایگاه شاخص زنان در عصر مهدوی
فهیم با اشاره به حرکت زننده مردم جاهلیت در زنده به گورکردن دختران اضافه کرد: پیامبر(ص) در چنین عصری ارزش و احترام به زن را نشان داد و در جامعه مهدوی برخی زنان چنان منزلتی پیدا می کنند که جزء احزاب و سپاه ولی عصر می شوند به گونه ای که در برخی روایات به 50 و در برخی دیگر به وجود 13 زن در سپاه حضرت اشاره می شود که گویای جایگاه زنان و خانواده در جامعه مهدوی است.
این مسوول یادآور شد، همه شیعیان و امام شناسان موظف به یاری ولی عصر هستند و همه باید به نوعی مبلغ دین باشند و به تبلیغ بپردازند که رعایت برخی امور به بانوان اختصاص دارد و زنان باید با آگاهی و هوشیاری از ارزش های ساختگی فاصله گیرند و شناخت کلی از وظایف ایرانی و اسلامی خود داشته باشند و با حفظ پوشش، پاکسازی روح در مسیر تربیت جامعه ای سالم قدم بردارند.
گزارش از زهره کریم زاده
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.