به گزارش خبرنگار ایرنا، این دوره از مسابقات در سه رشته قرائت ترتیل، تحقیق و حفظ کل قرآن کریم در حال برگزاری است و نفرات برگزیده رشته خطابه قرآنی که غیرحضوری و به صورت ارسال فایل بود در مراسم اختتامیه معرفی می شوند.
این مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی در 9 رشته؛ حفظ 5، 10 ، 20 و حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل، خطابه قرآنی، حفظ موضوعی آیات و روایات و معارف نهج البلاغه در بخش حکمت ها برنامه ریزی شده است.
در مرحله مقدماتی نزدیک به یک هزار و 700 نفر از طلاب حوزه های علمیه با هم به رقابت پرداختند که از این میان 123 نفر به مرحله نیمه نهایی رسیدند و برگزیدگان برای شرکت در مرحله نهایی انتخاب شدند.
مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه هرساله برگزار می شود که امسال در استان کرمانشاه شاهد هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه ها خواهیم بود.
امسال به دستور آیت الله عراقی مدیر حوزه های علمیه قرار شده تا برای نخستین بار مسابقات طلاب اهل سنت و طلاب شیعی به صورت مشترک برگزار شود.
آیین افتتاحیه با قرائت نفر اول بین المللی مسابقات قرآن کریم آغاز شد و حجت الاسلام ملکی معاون تهذیب و حوزه های علمیه، ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه سخنران این مراسم بودند.
دوره های خوبی برای آنان تدارک دیده شده، کارگاه های سبک زندگی قرآنی، کارگاه تدبر قرآن، کارگاه حفظ موضوعی، کارگاه نشاط معنوی و مراحل انس با قرآن با تدریس اساتید برجسته برگزار می شود.
حضور بیش از 100 مهمان قرآنی از طلاب و مدارس حفظ قران کریم از کرمانشاه و دیگر استانهای کشور جزء کار ویژه و نقاط شاخص این دوره از مسابقات به شمار می رود.
حضور و تلاوت قاریان برجسته اهل سنت و شیعه قبل از نماز جمعه در روز 24 اسفند ماه از دیگر برنامه های مهم در این دوره از مسابقات قرآن کریم حوزه های علمیه به شمار می رود.
لازم به ذکر است جمعی از داوران بین المللی و برجسته شیعه و اهل سنت داوری این مسابقات را برعهده خواهند داشت.
مراسم اختتامیه 24 اسفند برگزار می شود.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.