به گزارش ایرنا، حجت الاسلام صادق ایرانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، در خصوص دلایل انتخاب کرمانشاه به عنوان میزبان این دوره از مسابقات اظهار داشت: استان کرمانشاه یک استان قومی است که سالیان سال مسلمانان اهل تشییع و تسنن مسالمت آمیز، مهربان و در اوج محبت روابط بسیار حسنه ای با یکدیگر دارند و این ویژگی شاخص کرمانشاه را به وسیله برگزاری این مسابقه معنوی و ارزشمند به گوش جهانیان خواهیم رساند.
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: همچنین حمایت و پشتیبانی مالی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با توجه به وجود موقوفات قرآنی از دیگر دلایل انتخاب کرمانشاه به عنوان این میزبانی است.
حجت الاسلام ایرانی ادامه داد: زیرساخت های مناسبی که در حوزه های علمیه استان وجود دارد انگیزه مدیریت حوزه های علمیه قم را برای برگزاری این دوره از مسابقات قرآن در شهر کرمانشاه مضاعف کرده است.
وی اضافه کرد: در راستای بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور اسلامی، برنامه های قرآنی در حوزه های علمیه رونق گرفته که از آن جمله می توان به برگزاری مسابقات قرآن کریم بین طلاب در رشته های مختلف اشاره کرد.
وی ادامه داد: همچنین شناخت بیشتر و مستقیم و بی واسطه طلاب دینی با اعتقادات یکدیگر و تعامل و هم نشینی با یکدیگر موجب یاس و ناامیدی دشمنان تفرقه افکن می شود.
وی با تاکید براینکه برگزاری مسابقات انگیزه مضاعفی ایجاد می کند که طلاب به مباحث قرآنی توجه بیشتری داشته باشند، افزود: این مسابقات موجب نشاط و انگیزه طلاب در مباحث علمی و اخلاقی نیز می شود.
هشتمین دوره نهایی مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه کشور به میزبانی کرمانشاه با رقابت 12 نفر از طلاب اهل سنت و 24 نفر از طلاب اهل تشیع برگزار می شود.
این دوره از مسابقات 23 و 24 اسفند ماه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار می شود که مراسم اختتامیه نیز روز جمعه 24 اسفند در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار خواهد شد.
7460/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.