در این یادداشت آمده است: بدترین کاری که این روزها ممکن است در برابر پرونده‌های مفاسد اقتصادی در پیش گرفت سیاسی و جناحی کردن آن است. اصولا یکی از دلایلی که در 2 دهه اخیر با این حجم از مفاسد اقتصادی روبرو شده‌ایم همین نگاه سیاسی به ماجراست.
تا پرده از راز فلان فساد کلان مالی برداشته می‌شود 2 سوی جناح‌های سیاسی کشور مانند هواداران پرسپولیس و استقلال شروع به کل کل می‌کنند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا متخلفان مالی و اختلاس کنندگان را به دیگری ربط دهند.
این روزها که ماجرای مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا بر سر زبان‌هاست بهترین نشانه خطا بودن کل کل سیاسی بر سر پرونده‌های فساد اقتصادی است. فردی که روزگاری از دنده چپ بر می‌خاسته و در زمانه‌ای دیگر با راست فالوده می‌خورده است. او در میانه این دعواها و کری خواندن‌ها کار خود را پیش برده تا این روزها، برود وردست خاوری در کانادا. او هم همچون شیخ‌الاسلامی آل آقا به‌خوبی بازی کرد و به‌وقت، رقم‌های درشتی در جیب گذاشت و به قول طنزپردازی رفت ور دل سلین دیون!
نمی‌خواهیم ریشه‌های فساد اقتصادی را تا این حد نازل کنیم که آن را به دعوای 2 جناح سیاسی فرو بکاهیم یا محدود کنیم؛ اما واقعیت این است که تا روزی که جریان‌های سیاسی، فارغ از انتساب افراد به گروه‌ها و احزاب و جناح‌ها، مبارزه با فساد را به اولویت اصلی خود تبدیل نکنند و تا زمانی که کارکرد پیگیری مفاسد تنها در بزنگاه انتخابات و بگم و بگم باشد نمی‌توان امیدی به کاهش میزان مفاسد اقتصادی داشت.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.