به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار کرمانشاه در این مراسم گفت: بهره برداری از سالن های ورزشی به طور قطع در روحیه جوانان و نوجوانان و ایجاد شور و نشاط در جامعه بسیار تاثیرگذار است.
هوشنگ بازوند همچنین افزود: بانک ها در پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان رکورد بی سابقه ای زدند و با تسهیل گری کمک قابل توجهی به بازسازی مناطق زلزله زده کردند.
او گفت: مسئولان بانک شهر از اولین کسانی بودند که به فکر کمک به مردم زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب بودند.
فرماندار سرپل ذهاب نیز در این مراسم گفت: ۱۲۶ هزار متر مربع فضای ورزشی با ۷۵ هزار و ۶۱۶ ورزشکار و ۱/۸ متر سرانه ورزشی در این شهرستان وجود دارد.
محبت جمالی نیا افزود: پس از زلزله در سرپل ذهاب ۱۲ فضای ورزشی شهری و ۱۷ مکان ورزشی روستایی ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.
او همچنین گفت: سه هزار و 500 هنرجوی ورزشکار در ایام بعد از زلزله درا ین شهرستان فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: با نگاه ویژه استاندار کرمانشاه ۵۷۸ میلیارد تومان اعتبار به ۳۴۰ پروژه عمرانی شهرستان اختصاص یافته است.
فرماندار سرپل ذهاب یادآوری کرد که بانک شهر کمک کرد که یک فضای ورزشی دیگر به فضاهای موجود شهرستان اضافه شود، که قابل تقدیر است.
مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی به همت بانک شهر و با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
همچنین در سفر امروز استاندار کرمانشاه و با حضور دکتر عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه مدرسه 9 کلاسه شهدای وزارت امور خارجه با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.
همچنین امروز با حضور استاندار کرمانشاه، جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده در فرمانداری سرپل ذهاب برگزار می شود.
استاندار کرمانشاه همچنین عصر امروز با روحانیون منطقه در فرمانداری اسلام آباد غرب جلسه دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 104 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
7399/3012/3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.