به گزارش خبرنگار ایرنا، مرزبان نظری شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: تاکنون از این تعداد 65 مدرسه احداث و بازسازی شده و تا پایان سال نیز 20 مدرسه دیگر تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.
او در ادامه اظهار داشت: اکثر مدارس در دست ساخت 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در سال آینده با کمک خیرین مدرسه ساز تحویل آموزش و پرورش داده خواهند شد.

** مدارس کرمانشاه از نظر سیستم گرمایشی هیچ مشکلی ندارند
نظری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 11 هزار و 200 کلاس درس استان به سیستم شوفاژ و 2 هزار و 500 کلاس نیز به بخاری های کاربراتوردار استاندارد قدیمی مجهزند و 370 کلاس هم در سال جاری در دست شوفاژ کاری است.
وی همچنین بیان داشت: سیستم های گرمایشی کافی (600 دستگاه شوفاژ) در انبارهای اداره کل نوسازی ، توسعه و مدارس استان موجود است و به مرور در مدارس نصب خواهد شد.
او با اشاره به پخش فیلمی ار کلاس کانکسی که مشکل بخاری دارد در فضای مجازی، اظهار داشت: برخی ها با نیت سوء استفاده در فضای مجازی از دانش آموزان خواستند اقدام به این کار کنند و تا بتوانند از آنها عکس و فیلم بگیرند.
وی با بیان اینکه هیچ یک از مدارس استان چه در مناطق زلزله زده و چه در سایر مناطق مشکل سیستم گرمایشی ندارند، گفت: فقط 380 مدرسه روستایی در کلاس های پیش ساخته شده دایر شده اند زیرا به دلیل کمبود دانش آموز برخی از روستاها به صرفه نیست مدرسه ساخته شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت چهار هزار و 600 مدرس، 325 هزار دانش آموز و 28 هزار فرهنگی دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
320/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.