به گزارش ایرنا، این آیین نکوداشت با حضور عباسعلی اختری، حجت الاسلام سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده و همشهریانش در سالن فرهنگسرای باران سرخه برگزار شد.
آیت الله اختری اهل سرخه در سال 1318 در تهران چشم به جهان گشود و پس از پایان تحصیلات کلاسیک و اخذ دیپلم در سال 37 وارد حوزه علمیه قم شد.
وی تحصیلات خود را در مدرسه عالی شهید مطهری، برهان شهر ری و حوزه علمیه آیت الله میلانی در مشهد مقدس ادامه داد تا اینکه در سال 1354 به دلیل مبارزات انقلابی و سخنرانی های روشنگرانه، توسط ساواک دستگیر و به مدت 8 ماه شکنجه های سنگین را تحمل کرد.
این‌ مبارز انقلابی پس از آزادی نیز به مبارزات انقلابی خود ادامه داد و مجددا سه ماه مانده تا ‌پیروزی انقلاب متوسط ساواک دستگیر و تا پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ 22 بهمن 57، در زندان بود.
پذیرش مسئولیت های متعدد از‌ جمله قاضی حقوقی دیوان عالی کشور، کمیته انقلاب اسلامی شیروان و مدرسه عالی اراک در ابتدای انقلاب و امام جمعه سمنان، نماینده مردم مشهد در دومین دوره مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهر ری، عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعع کشور، نماینده مردم تهران در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس در کارنامه کاری وی به چشم می خورد.
9891م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.