به گزارش ایرنا، خیراله خزایی روز یکشنبه در آیین اختتامیه دومین کنگره ملی شعر عاشورایی در کنگاور اظهار داشت: باید حادثه عاشورا و قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) را الگو و سرمشق جامعه قرار داد تا با نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت از آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صیانت کنیم.
او افزود: در شعر عاشورایی معانی و مفاهیم ارزشمندی در وصف شخصیت والای امام حسین (ع) و یاران باوفایش سروده می‌شود که این تنها مختص به شاعران مسلمان نیست، بلکه حتی کسانی از سایر ادیان مقدس جهان نیز در وصف سرور و سالار شهیدان شعرهای فراوانی سروده‌اند.
خزایی در خصوص چگونگی برگزاری کنگره سراسری شعر عاشورایی در شهرستان کنگاور نیز گفت: در برگزاری این کنگره نباید صرفا به خواندن شعر و مقاله اکتفا کرد، بلکه باید مبانی ارزشمند قیام عاشورا را با شیوه‌های نوین و تاثیرگذار برای جامعه تشریح کرد.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه حدود یک هزار و 400 سال از قیام عاشورا می‌گذرد، باید پیام این حادثه تاریخی را به نسل آینده انقلاب منتقل کرد و با سالم سازی فضای تاریخی هرچه بیشتر برای تقویت نهضت عاشورا در جامعه کوشید.
وی بیان کرد: خواندن نوحه و شعر و کلام در وصف شخصیت الهی حضرت سیدالشهدا باید به گونه‌ای باشد تا غیرت، غرور و آگاهی و بیداری در مخاطب بیدار شود.
خزایی تصریح کرد: اشعاری که در وصف اباعبدالله‌الحسین(ع) و یارانش سروده می‌شوند، باید بیان کننده عظمت و بزرگواری این حادثه باشد.
فرماندار کنگاور همچنین با تاکید بر استمرار کنگره های شعر به نام شهدای مدافع حرم افزود: شهدای مدافع حرم در مسیر پرافتخار دفاع از حریم ولایت، جان خود را با بی ریائی و بدون توقع پاداشی در طبق اخلاص گذاشتند که برگزاری چنین کنگره هایی می تواند یادآوری این ایثارگری ها باشد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.