به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خدرویسی روز سه شنبه در نشست خبری که در سرسرای کمیته امداد برگزار شد، افزود: وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای است که کمک به خانواده های نیازمند با توجه به ایام عید بیش از بیش ضروری و انسانی جلوه می کند لذا از همه هم استانی ها می خواهیم در این کار خیر مشارکت و همیاری مضاعف داشته باشند.
وی با بیان اینکه سال 96 پنج میلیارد و 400 میلیون تومان از پایگاه های جشن نیکوکاری و خیران استان جمع آوری شد، گفت: امسال از 20 روز پیش طرح جمع آوری پول و کمک های غیرنقدی در جشن نیکوکاری کمیته امداد از افراد خیر شروع شده که تاکنون 6 میلیارد تومان جمع آوری شده که امیدواریم این رقم به 2 برابر سال گذشته برسد.
او در ادامه برنامه روز اول جشن نیکوکاری را زنگ مدرسه در هزار مدرسه استان با مشارکت والدین دانش آموزان اعلام کرد و گفت: در ایام برگزاری جشن نیکوکاری 100 پایگاه کمیته امداد به همراه برپایی 750 پایگاه در میادین و مساجد استان آماده جمع آوری کمک های مردمی هستند.
خدرویسی همچنین با اعلام درگاه *8877*083# تلفن همراه و شماره حساب 01093909390009 کمیته امداد گفت: مردم می توانند از طریق تلفن همراه و یا مراجعه به بانک کمک های نقدی خود را اهدا کنند.
او همچنین اضافه کرد: پایگاه های کمیته امداد در مصلای های نماز جمعه نیز آماده دریافت و جمع آوری کمک های مردم سخاوتمند استان هستند.

**کمیته امداد کرمانشاه رتبه اول در زمینه اشتغالزایی در کشور را کسب کرد
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی در 14 اسفند 57 به دستور امام راحل (ره) در راستای کمک به فقرا گفت: کمیته امداد یک نهاد حمایتی است و در خدمت رسانی به محرومین تابع هیچ محدودیت قومی، دینی و دسته سیاسی نیست و به همه یکسان خدمت رسانی می کند.
خدرویسی با بیان اینکه هدف اصلی کمیته امداد ایتام فقرا، پرداخت مستمری به زنان سرپرست خانوار و مردهای از کارافتاده بود، گفت: امروز خدمات این نهاد حمایتی بسیار گسترده شده و شامل کمک های تسهیلاتی برای خرید مسکن مددجویان، ایجاد اشتغال و آموزش حرفه ای افراد برای یافتن شغل، کمک تحصلی به دانش آموزان و دانشجوها و کمک های ازدواج و غیره شده است.
او در ادامه از کسب رتبه اول کمیته امداد استان کرمانشاه در زمینه اشتغالزایی در سطح کشور خبر داد و گفت: کمیته امداد به مددجویان زیرپوشش در زمینه اشتغال 20 تا 50 میلیون تومان بر حسب طرح اشتغال شان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می کند.

**97 درصد واحدهای مسکونی شهری و روستایی مددجویان کمیته امداد مناطق زلزله زده احداث شده است
خدرویسی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح 2 هزار و 500 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله زده استان در روز گذشته با حضور فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: 97 درصد همه واحدهای مسکونی شهری و روستایی مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله تاکنون احداث شده است.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه در ادامه بیان داشت سه درصد باقی مانده نیز به دلیل مشکل سند و جا به جایی در روستاها به تاخیر افتاده به محض برطرف شدن مشکل آنها کمیته امداد آمادگی کامل برای احداث آنها تا خرداد ماه سال آینده دارد.
خدرویسی گفت: کمیته امداد در همه جای شهرها و روستاها و در دورافتاده ترین مکان ها آماده خدمت رسانی به مددجویان و محرومین است.
وی با اشاره به کمک های نقدی کمیته امداد به مددجویان زلزله زده و افزایش سه و 2 برابری مستمری آنها در آبان و آذر و اسفند سال گذشته گفت: در اسفند امسال نیز به 33 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد مناطق زلزله زده 2 برابر حقوق به عنوان عیدی پرداخت می شود.
در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه 78 هزار خانوار کرمانشاهی با جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.