مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها در استان، گفت: در 23 و 24 شهریور ماه سال جاری، 14 پایگاه کمیته امداد در سطح استان مستقر می شوند و در 19 مهرماه سال جاری در مدارس تبریز جشنی در قالب جشن عاطفه ها برگزار می شود تا کمک های مردمی از طریق آموزش و پرورش به دانش آموزان نیازمند پرداخت شود.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد کلامی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در پنج ماه سال جاری حدود یک هزار فرصت شغلی برای مددجویان استان ایجاد کرده است، تشریح کرد:  حدود دو هزار و 850 دار قالی به خانواده های مددجو برای اشتغال زایی ارائه شده است و 200 بار اقلام مورد نیاز خانواده ها تامین شده و 35 هزار مددجو مشاوره ی شغلی دریافت کرده اند.
 
وی با بیان اینکه کمیته ی امداد امام خمینی(ره) در راستای مقابله با فرهنگ سستی و تن پروری، صندوق امداد ولایت قرض الحسنه را ایجاد کرده است، اظهار کرد: کمیته ی امداد خمینی (ره) استان فرصت های شغلی را به صورت مکتوب به افراد 20 الی 50 سال تحت پوشش این نهاد ارسال کرده است تا از این فرصت های شغلی استفاده کنند در غیر اینصورت تحت پوشش کمیته ی امداد خمینی قرار نمی گیرند.
 
وی ادامه داد: کمیته امداد استان با سرمایه گذاری خارجی برای ایجاد فرصت شغلی به توافق رسیده و در این راستا 600 نفر نیروی انسانی معرفی کرده است.
 
کلامی با بیان اینکه برای هریک از مددجویان کارنامه ی فرهنگی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: مشخصات فرهنگی تمامی مددجویان استان ثبت شده و متناسب با پرونده ی هر خانواده خدمات مورد نیاز ارائه می شود. نظم ساختاری و روحیه خدمت رسانی در بین پرسنل کمیته ی امداد استان افزایش یافته و رویکرد دیگر این نهاد حرکت به سمت خودکفایی و اشتغال مددجویان است.
 
وی افزود: برای کاهش فقر در جامعه تنها حل مسائل مالی نیست، بلکه باید علل ایجاد فقر بررسی شود، از این علل باید مسائل فرهنگی و اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و بزهکاری را در جامعه حل کنیم.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه در استان دانش آموز بدون حامی وجود ندارد، بیان کرد: در سال های گذشته استان دارای حدود 14 هزار نفر دانش آموز بدون حامی بود که در حال حاضر با همت مردم خیر و کمیته امداد خمینی (ره) استان هیچ دانش آموز بدون حامی در استان وجود ندارد و حدود دو هزار و 400 نفر دانشجو تحت پوشش کمیته ی امداد قرار دارند.
 
وی افزود: کمک های مردمی در جشن نیکوکاری سال گذشته حدود 56 درصد رشد داشته است و این کمک ها در جشن رمضان به 68 درصد افزایش یافته است.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته در جشن عاطفه ها حدود چهار و نیم میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شده است، اظهار کرد: در جشن عاطفه های سال جاری کمک های مالی، نوشت افزار و کیف را ثبت می کنیم و تاکنون تا آغاز جشن حدود یک و نیم میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شده است.پیش بینی می شود سال جاری در جشن عاطفه ها بالای پنج میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شود.
 
کلامی با اشاره به تعداد مددجویان کل استان، اظهار کرد: مددجو در کمیته ی امداد شامل مددجوی مستمری بگیر و چند خدمتی است که 73 هزار نفر مستمر بگیر و 200 هزار مددجوی چند خدمتی تحت پوشش کمیته ی امداد امام خمینی (ره) استان است و نسبت به سرانه ی جمعیت شهرستان های کلیبر و هوراند داری بیشترین مستمری بگیران هستند.
 
وی افزود: سال 95 حدود چهار هزار و 600 نفر از مددجویان به خود کفایی رسیده اند و پیش بینی می شود امسال بالای 5 هزار نفر از مددجویان خود کفا شوند. حدود 250 نفر  مدد جو در کارخانه های شهرک های صنعتی استان مشغول به کار هستند و برای بقیه ی افراد در زمینه ی کشاورزی و فرش اشتغال زایی شده است.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی بیان کرد: مشاغلی مانند صنایع مرتبط با خودرو، پرورش شترمرغ، بوقلمون و گیاهان دارویی برای مددجویان در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه ضریب فقر در شهرستان های اهر، کلیبر و ورزقان زیاد است بر همین اساس کمیته امداد امام خمینی(ره) از قابلیت های عمده ی این مناطق اعم از گردشگری و تولید گیاهان دارویی در این راستا استفاده می کند.
 
کلامی با تاکید بر اینکه مبارزه با فقر وظیفه ی همگان است، اظهار کرد: زمینه های ایجاد فقر در جامعه باید کاهش یابد و اگر انتظار داشته باشیم که تنها نهاد کمیته ی امداد امام خمینی(ره)مسئول مبارزه با فقر در جامعه است، معضل فقر از جامعه ریشه کن نمی شود. کمیته ی امداد امام خمینی(ره) ستاد هماهنگی مبارزه با فقر است، باید در جامعه دیدگاه همگان به این سمت و سو سوق داده شود و باید تمامی نهاد های دولتی با فقر مبارزه کنند.
 
وی گفت: در شهرستان تبریز حدود 27 هزار خانواده ی مستمری بگیر وجود دارد و کمیته ی امداد خمینی(ره) استان نماینده ی این خانواده ها است.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی با انتقاد از از اینکه حقوق شهروندی افراد مستضعف استان نادیده گرفته می شود، گفت: سهم فقراء در تبریز 2018 چیست؟ چرا کمیته ی امداد خمینی(ره) در برنامه های تبریز 2018 سهمی ندارد؟ نگاه سیاسی به نهاد کمیته ی امداد امام خمینی(ره) نگاه خوبی نیست چرا که یک نهاد حمایتی است و کمک به فرد مسلمان و غیر مسلمان برای این نهاد تفاوتی ندارد.در بحث تبریز 2018 چرا پتانسیل های کمیته ی امداد امام خمینی پرسیده نمی شود؟.
 
وی افزود: اگر سیاست های فرهنگی، شهری  و اقتصادی در جامعه به طور صحیح اجرایی شود، معضل فقر از بین می رود چرا که تمامی آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، بزهکاری و حاشیه نشینی نتیجه ی این سیاست های نادرست است.در استان حدود 34 درصد زنان بی سرپرست تحت پوشش کمیته ی امداد امام خمینی (ره) است و بالای 400 هزار نفر در حاشیه نشینی شهر مستقر هستند که بخشی از این مسائل از مشکل فقر در جامعه ناشی می شود.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی در بخش دیگر سخنان با بیان اینکه در پنج ماه نخست سال جاری حدود پنج میلیارد تومان درآمد صدقات استان بوده است، اظهار کرد: در سطح استان حدود 60 هزار صندوق صدقه ی خانگی توزیع شده است و در سال گذشته حدود 12 میلیارد تومان درآمد صندوق صدقات استان جمع آوری شده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.